Hej!

Ny kyl och frys är djupare. Om eluttagen flyttas så får jag några centimeter. Några förslag på bra lösning? Bifogar foto. Finns utrymme ovanför kylskåpet och uttagen ska väl egentligen sitta där? Svårt att skarva detta utan att ta plats? Eller annat förslag?

Tack på förhand

Vägguttag bakom ett vitt kylskåp med en pluggad sladd och utrymme ovanför skåpet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Oöppnad vägguttag med synliga trådar och kabelkanal mot en vit vägg, möjlig flyttning för ny kyl och frys.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Om du sänker uttaget och byter det till en kopplingsdosa så brukar det finnas plats längst ner på skåpet där kompressorn sitter. För att vara säker på att lyckas måste man se hur och var platsen finns. Ett alternativ är att öppna upp väggen och dra infällt upp till över skåpet och då naturligtvis byta trådarna så att dom räcker hela vägen upp.
 
Utanpåliggande kopplingsdosa som man har till fast installation och koppla ihop i den och vidare med kabel ovanför kyl och frys och sen är det klart. Finns ju IP65 dosor eller nåt sånt. Sen hur rätt det är vet jag inte men borde väl gå.
 
Skarva med en U56 dosa och montera nytt uttag ovanför kylen är ju ett enkelt alternativ. Dem bygger ut knappt 4cm.
 
Tack för snabba svar! Som ni säger med kopplingdosan verkar vara bästa/enklaste lösning. Tack (y)
 
Absolut. Du får dessutom in flexslangen i en sån dosa.
 
En tom kökshörna med oavslutad installation av kablar och synliga vägguttag, bredvid ett vitt skåp och terrakottafärgade golvplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit köksfläkt integrerad med köksskåpen ovanför en vit Samsung kyl och frys.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
john68
  • Laddar…
Kan man anta att du utnyttjade Elgigantens kampanjpris på dessa Samsung-skåp? Jag köpte precis samma par, fick hem dem i förrgår. Jag har hängt om dörren på frysskåpet, det var INTE trivialt.
 
Haha yes du har koll. (y) Slapp i alla fall hänga om dörrarna...;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.