5 493 läst · 4 svar
5k läst
4 svar
Eksjöhus, Askeryd
Hej,
Är det någon här inne som har byggt Askeryd?
Vi är intresserade av det huset, men eftersom det är ganska nytt så hittar jag ingen mer information/bilder.
Om du finns där ute, skulle du vilja dela med dig om huset?
Är det någon här inne som har byggt Askeryd?
Vi är intresserade av det huset, men eftersom det är ganska nytt så hittar jag ingen mer information/bilder.
Om du finns där ute, skulle du vilja dela med dig om huset?
Vi är också intresserade av Askeryd och letar mera bilder och info, vi får bara bygga 7.5 meter i nockhöjd så det är på håret. 3 570 000 kr fick vi åtminstone som prisindikation från Eksjö hus. Men då är det bara standard inte ens plåttak som på bilderna. Hör gärna av er om ni fått mer info.
N NextG skrev:
Hej!
Vi fick samma pris som ni, jag var på husknuten igår i GBG och kollade runt. Gick in till eksjöhus och pratade med han ang Askeryd. Varför det inte finns något att hitta är för att huset kom ut okt 2020, och ingen har byggt den.
Jag har även kontakt med dalaträhus, där har dom en lada (solrosen) som är väldigt lik Askeryd. Där fick jag priset på 3,3 inkl plåttak. Tips att ni kollar på den också, dock har jag inte hittat några interiörbilder.
Har mer information om solrosen, vad som ingår i priset osv om ni skulle vara intresserade
Redigerat:
afav skrev:Hej!
Vi fick samma pris som ni, jag var på husknuten igår i GBG och kollade runt. Gick in till eksjöhus och pratade med han ang Askeryd. Varför det inte finns något att hitta är för att huset kom ut okt 2020, och ingen har byggt den.
Jag har även kontakt med dalaträhus, där har dom en lada (solrosen) som är väldigt lik Askeryd. Där fick jag priset på 3,3 inkl plåttak. Tips att ni kollar på den också, dock har jag inte hittat några interiörbilder.
Har mer information om solrosen, vad som ingår i priset osv om ni skulle vara intresserade
Kunde tänka mig att ingen byggt det ännu. Kollade Solrosen men vara bara 1 plan. Vi får bara ha 146 BYA så måste bli ett 1 1/2 plan. Då blir det lite mer BOA. Dessutom vill vi ha mer fönster på gavel fasaden så vi kan se Östersjön. Hade tänkte Askeryd Flex + och modda med gavel fönster våning 2 samt flytta badrummet på våning 2 till en av klk och få ett allrum som "balkong" där man kan se ner på v-rum samt få utsikten rakt ut mot havet. Egentligen har vi tittat på Fiskarhedenvillan där de har Runn som liknar Askeryd eller finns moddat och heter Mareld fritid (de skall byggas i Nyköping och finns inte i katalogen). Ytterligare ett alternativ är Vårgårdahus Enhager och modda som med Askeryd. Vill ha några alternativ och kunna jämföra offerter. Det som är bra med Eksjöhus jmf med Fiskarhedenvillan är att jag tror det byggas i fabrik. Man blir så beroende av att hitta bra byggfirman om man bara tar en byggsats plocke pinn ala fiskarhedenvillan. Idag bor vi ett Trivselhus vi är nöjda med. Men de har inga ladhus.afav skrev:Hej!
Ja okej, vi är så trötta på trappor så får bli 1 plan. Sen har vi tomten uppe på ett berg, alla grannar är nedanför oss så vi har fri sikt över havet.N NextG skrev:Kunde tänka mig att ingen byggt det ännu. Kollade Solrosen men vara bara 1 plan. Vi får bara ha 146 BYA så måste bli ett 1 1/2 plan. Då blir det lite mer BOA. Dessutom vill vi ha mer fönster på gavel fasaden så vi kan se Östersjön. Hade tänkte Askeryd Flex + och modda med gavel fönster våning 2 samt flytta badrummet på våning 2 till en av klk och få ett allrum som "balkong" där man kan se ner på v-rum samt få utsikten rakt ut mot havet. Egentligen har vi tittat på Fiskarhedenvillan där de har Runn som liknar Askeryd eller finns moddat och heter Mareld fritid (de skall byggas i Nyköping och finns inte i katalogen). Ytterligare ett alternativ är Vårgårdahus Enhager och modda som med Askeryd. Vill ha några alternativ och kunna jämföra offerter. Det som är bra med Eksjöhus jmf med Fiskarhedenvillan är att jag tror det byggas i fabrik. Man blir så beroende av att hitta bra byggfirman om man bara tar en byggsats plocke pinn ala fiskarhedenvillan. Idag bor vi ett Trivselhus vi är nöjda med. Men de har inga ladhus.
Fiskarhedenvillan kollade vi också på, med då de bara har general och inte total så fick det mig att backa. Vi har inte byggt hus innan, så vill ha en person som förstår sig på husbygge och som tar ansvaret.
Det är en djungel! Har fått offerter/haft möten från flera olika, men dala trähus verkar ha fått oss att stanna