Hej,

Jag skulle gärna vilja höra mer om Ekeforshus. Jag har hittat några få inlägg om dom här men det måste ju finnas mer??!!

Verkar vara ett litet husföretag som nyligen köpt in varumärket "Kungshus". Dom ska tydligen satsa mer på marknadsföring framöver.

Så fram med bra och dåliga erfarenheter så man kan bilda sig en uppfattning. Allt är intressant!

/Michael

Ps det är dom som har tomten vi vill ha annars hade jag knappast hittat dom i denna husdjungel....Ds

Hej.

Vi har också funderingar på att bygga med Ekeforshus. Kanske Ekonomen 131 el Jungfrun. Vi ska på villa visningen i Hörby på lördag.

Min bror jobbar för ett företag som bygger deras villor, hade nog inte hittat dom annars. Efter vad vi har fått reda på så ligger deras priser bra.

Vi har pratat med Berit i på deras Malmö kontor.
Var har Ni tänkt bygga? Själv ska vi bygga i Klippanskommun (Skåne)

Strax norr om Sthlm ska vi bygga. Vi har gjort en egen husskiss som utgår ifrån Götenehus och deras arkitektskiss 201 (ett utbyggt Torsås) som är ett enplanshus på ca 165 kvm.

Vi har ändrat en del i planlösningen (framförallt har det blivit ett större kök) men på det stora hela så är den ganska lika. Ingenting är spikat än så saker och ting kan ju fortfarande ändras. Nya idéer kommer ju hela tiden, tur att tomten har dröjt (och tycks dröja) och att man började fundera i god tid......

/M

Tjena,

Har "snart" byggt färdigt vårt hus här i Stockholm och det är ett Kungshus Gullholmen men med helt egen planlösning.
Måste säga att vi har haft en hel del problem under resans gång med både husleverantör(ekeforshus) och hantverkare tyvärr. Har varit ganska kritiskt under byggnationen och gett denna information i detta forum tidigare men vill nu faktiskt även ge en hel del beröm till Ekeforshus.
Tyvärr så lider alla byggprojekt av större eller mindre problem och det som är bra med Kungshus(Ekeforshus) är att de hittils har stått för vad de lovat och ser till att felen blir fixade snarast möjligt.
Vi har en del grejer kvar att reda ut men vi har haft en bra kommunikation hela tiden men speciellt nu i slutfasen och det har inte krävt hela betalningen förrän allt är ordnat vilket jag tycker är helrätt.

En alltmer nöjd Kungshus kund efter en del sidospår :-D

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.