Hej!
Har parkett golv i hela huset, ca 10år gammalt.
Vi har dessvärre tröttnat på den gula färgtonen och diverse repor som blivit i golvet.
Tanken var att vi skulle slipa golvet och sen mattlacka, men nu börjar vi bli tveksama.
Vi är rädda att ektrappan inte ska passa in så bra efter att vi slipat golvet och att skillnaden inte kommer att bli så stor som vi hoppas på.
Läste lite om en lackrefresher https://www.kahrs.com/sv-SE/golv/tillbehor/underhall/kahrs-lackrefresher.
Nu kommer det inte att ta bort den gulnande ekfärgen, men det gör kanske att golvet känns fräschare?
Någon som provat en liknande produkt och kan berätta lite om produkten.
Vi är även öppna för andra förslag hur vi kan få till en lite förändring av vårt golv, men då helst utan att slipa.
Har parkett golv i hela huset, ca 10år gammalt.
Vi har dessvärre tröttnat på den gula färgtonen och diverse repor som blivit i golvet.
Tanken var att vi skulle slipa golvet och sen mattlacka, men nu börjar vi bli tveksama.
Vi är rädda att ektrappan inte ska passa in så bra efter att vi slipat golvet och att skillnaden inte kommer att bli så stor som vi hoppas på.
Läste lite om en lackrefresher https://www.kahrs.com/sv-SE/golv/tillbehor/underhall/kahrs-lackrefresher.
Nu kommer det inte att ta bort den gulnande ekfärgen, men det gör kanske att golvet känns fräschare?
Någon som provat en liknande produkt och kan berätta lite om produkten.
Vi är även öppna för andra förslag hur vi kan få till en lite förändring av vårt golv, men då helst utan att slipa.
Låter positivt. Har du någon aning om hur länge lystern kommer hålla i sig på ett ungefär? Och är kährs rätt produkt att använda? Såg att det finns många olika märken att välja på.Hep skrev:
Jag har bara använt deras och det blev bra. Svårt att säga hur länge det håller. Jag sitter i ett rum vi behandlat, men vi struntade i rummet bredvid då vi inte orkade släpa möbler. Det var fyra år sedan och det syns fortfarande skillnad mellan rummen, fast jag tror det skulle gå att behandla igen nu och få ett lyft.
Vi provade bona djuprengöring och polish i dotterns lägenhet, jag polerade med maskin. Hade egentligen behövts slipas men svårt att få tag på någon med kort varsel, svårt att få tag på maskin för att slipa själv med kort varsel också.. Bättre blev det, speciellt på torra slitna partier. Men ingen superskillnad.
Ditt golv ser dock fantastiskt ut jämfört med vårt "före"
Ditt golv ser dock fantastiskt ut jämfört med vårt "före"
Klicka här för att svara