Det är trist att skriva ett inlägg där man inte känner sig nöjd med en anlitad hantverkare, men jag vill få en uppfattning om vad man kan förvänta sig.

Jag limmade golvgipsskivor i badrummet och beställde sedan resterande arbete från en av de större mattläggninsfirmorna i stan.

Jag kommer ihåg att det i en handbok på nätet stod att om det är mycket släpljus i rummet så bör man bredspackla hela golvet. Det är ett stort (16 x 11) fönster (50 cm från golvet) i badrummet så jag frågade honom om detta. "Nej, nej, det behövs inte" var svaret.

Nu morgon efter när solen lyser in genom fönstret ser jag nästan varenda skarv genom mattan. :( Jag antar att förutsättningarna är svårast tänkbara med mycket ljus och mörkgrå matta utan mycket mönster, men jag tycker att han borde ha haft den erfarenheten att kunna bedöma denna risk.

Vad säger ni?

• IMG_1485.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Han tog bort mattan, bredspacklade hela golvet och la en ny. Han rekommenderade och la en lite ljusare och mindre glansig variant för att det inte skulle bli så grymt känsligt. d^_^b

• Gilla
Jon Ros
  • Laddar…
Kul att höra att det löste sig :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.