Schematisk illustration av värmesystem inkluderar expansionskort, sensorer, och rumstermostat. Webbplatsadress nederst.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Anvisningar för installation av en rumsensor med kopplingsschema och platsrekommendationer.
Skapa konto
Instruktioner för kretskortsutgångar; säkerhetsvarning; visuell guide till processornsbyte; svenska; webbläsargränssnitt.
Skapa konto
Etikett med elektrisk kopplingsschema för relä, "Potential Free", varningsikoner för högspänning och strömbegränsning.
Skapa konto
En hand håller en demonterad elektronisk enhet med kretskort och ledningar synliga, förmodligen en del av en större apparat.
Skapa konto
Hej
Jag har en pelletspanna Effecta Komplett med rumsgivare och termostat (antar jag att det heter - det går att reglera på rumsgivaren med en ratt vad som är rumsbörvärdet på pannan). Rumsgivare vill jag byta till en Wired Smart Thermostat från Tado. Dock finns ingen beskrivning som tillhandahålls av Tado men det verkar som att Effcta Komplett stöds, dock rekommenderar de en professionell installatör.
Är det någon här som gjort detta och kan komma med stöd? I min rumsgivare finns bara tre tunna trådar inkopplade så jag utgår inledningsvis från att det är lågspänning typ 24V eller så.
Min rumsgivare beskrivs i instruktionsboken enligt bild 1
Bild 2 visar del av kretskortet i pannan
Bild 3 visar utgångar på kretskortet
Bild 4 visar ingångar på Wired Smart Thermostat från Tado
Bild 5 visar mina trådar som går in min gamla rumsgivare

Hoppas bilderna kommer i rätt ordning.

Alltså. Finns det någon som kan hjälpa mig med
A. Går det att byta till Tado?
B. Vilken tråd ska in var i Tado?

Med vänlig hälsning,
Jacob

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.