Hej! Ursäkta om det här är en dumb fråga men vi har en grovvask i vår tvättstugan som jag försöka montera en botten ventil och avlopps rör sats, som vi köpte från bauhaus idag.

Jag får inte ihop det. Det finns två stora hål på sidan av den delen som visas i steg 1 på instruktionerna. ( se bild) Det ser ut som att de hål är till för någon slags avloppsskydd men vi har ingen extra avlopp I vår diskho. Den glappar ungefär 3 cm. ( det går inte skruva ner den hella vägen så att den sitter tätt mot diskhon.

Har jag köpt fel grejer eller kan man får ihop det på något sätt? isf. Vad mer behöver jag köpa?

• En rostfri grovvask i tvättstuga med synlig bottenventil och grönt traskelement.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Undersida av en grovvask med synlig bottenventil och delvis monterat avloppsrör.
    Skapa konto
  • Hand håller en ny köpt bottenventil och avloppsrör framför en vit tegelvägg, ser olämplig ut för diskhon.
    Skapa konto
  • Hand som håller en instruktionsguide för montering av bottenventil och avloppsrör köpt på Bauhaus.
    Skapa konto
  • En hand håller en monteringsinstruktion för EasyClean avloppssats med stegvisa illustrationer för installation.
    Skapa konto
  • Hand håller en vit avloppsrörsats del med svart bottenventil framför grått tyg.
    Skapa konto
Fick du med delen som man kan använda till överfyllnadsskyddet? Verkar som den behövs för att kunna montera bottenventilen när det bara är en tunn plåt. Ser ut som den delen går att plugga.

Följer inte den med så har du köpt en som är förbered till handfat med inbyggt överfyllnadsskydd. Då går det endast att montera mot ett handfat med tjocklek 35-55mm.

ådal ådal skrev:
Fick du med delen som man kan använda till överfyllnadsskyddet? Verkar som den behövs för att kunna montera bottenventilen när det bara är en tunn plåt. Ser ut som den delen går att plugga.
Nej

Tyvärr inte. Bara de delar som jag monterade ihop fanns med i satsen. Vad exakt är det jag behöver. Gärna en länk.

Tack

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.