Vi har just börjat planera för ett framtida husbygge och vill gärna ha ett större hus, 1,5 plan eller 2 plan. Allra helst vill vi ha ett sutteränghus men är lite oroliga för att det blir mycket dyrare. Ni som har erfarenhet, hur dyrt blir det att bygga, hur mycket kan man räkna med extra för sutteräng?

Får jag vara självgod och rekommendera min egen hemsida?? Vi har precis flyttat in i ett egetritat soutterränghus från Vallsjöhus i Norrköping. Har du några frågor så är det bara att skicka ett PM eller här i tråden. Vi har inte byggt något standardhus då vi valt bort i stort sett allt från Vallsjöhus och köpt eget men några tips och trix kan jag alltid dela med mig!

Är precis i slutfasen med markarbetet på vår tomt och snart står där ett souterränghus från Götenehus. Vi har en mycket bergig tomt med ganska stor lutning. Vi har varit tvungna att spränga bort ca 360 enheter berg för att kunna utföra grundläggningen.

En tidigare kalkyl för en tvåvåningskåk på vår tomt visade på ca 150 enheter berg att spränga bort... Med andra ord har kostnaderna för markarbetena mer än fördubblats. Till detta kommer också många fler lastbilslass med sprängsten att köra bort.

Detta till trots så har vi inte ågrat oss i vårt val av hustyp. Ett souterränghus kommer att bli sååå mycket finare på tomten än motsvarande tvåvåningskåk!

• avtäckning.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
A
fint hus! måste nog kolla upp vallsjöhus

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.