Ska gjuta en platta på 40 kvm till vår carport. Det är redan så förberett att det är urgrävt och paddat med singel...Fått ett pris på 55 000:- för armering gjutning etc ! Tycker det låter så mycket. Någon som har någon uppfattning?
 
Svårt att ha någon uppfattning när man inte vet alla detaljer. Isolering under och i så fall, hur mycket?

Jag fick ett pris på 50 000 för 49 kvm + grävning. Förmodligen så är det inte speciellt dyrt men för att komma billigare undan så har jag bestämt mig för att göra allt utom grävning själv.
Allt är ju en avvägning. Har man möjlighet/tid/kunskap att göra jobbet själv så blir det alltid billigare, har man inte dessa förutsättningar så får man betala för jobbet.

/ Kai
 
Karla76 skrev:
Ska gjuta en platta på 40 kvm till vår carport. Det är redan så förberett att det är urgrävt och paddat med singel...Fått ett pris på 55 000:- för armering gjutning etc ! Tycker det låter så mycket. Någon som har någon uppfattning?
Gör det själv - du kommer undan med en tredjedel, lej en arbetslös byggis till hjälp - du kommer undan med hälften.
 
Mikael_L
Karla76 skrev:
Ska gjuta en platta på 40 kvm till vår carport. Det är redan så förberett att det är urgrävt och paddat med singel...Fått ett pris på 55 000:- för armering gjutning etc ! Tycker det låter så mycket. Någon som har någon uppfattning?
Lite mer info om ev isolering, golvvärme, VA, el osv vore bra för kunna uppskatta rimligheten.
 
Själv har jag haft samma förutsättningar dock med 44 m2 samt brunn med fall.
20 cm isolering 36+moms 30 cm 42 + moms. Det ger dryga tusingen ink moms per m2 och jag ser det som ett riktigt bra pris i stockholm.
Jag hade dragit vatten el och avlopp in under plattan.

För tre dagar sedan.
2 man vägde av det sista och satte formen, armeringen och förstärkte med vinkeljärn första dagen. Andra dagen gjöt de och fixade till ytan. Själv hade jag fått hålla på minst en vecka plus att jag hade fått ta hjälp med själva gjutningen. 40m2 är väl stort att misslyckas med och halvjobbigt att göra om.

Lycka till.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.