T
Tänkte investera i en dyckertpicka. Dock ej tryckluftsdriven. Vill ha batteridriven alt gas. Vill att den ska skjuta 1,2 mm dyckert då jag främst ska använda den till lister.

Kollat lite på Paslode IM50. Men funderar på om inte den kan bli lite otymplig? :thinking:
En dyckertpicka ska ju vara smidig och komma åt överallt.

Vad har ni för erfarenheter av dyckertpickor?
 
Ja till lister skall du definitivt inte ha något större än 1.2mm. Batteridriven dewalt innan som funkade utmärkt, tyvärr lite för grov för det jag ville använda den för.

Min erfarenhet har gett mig att jag vill ha milwaukees nya m12 pinnailer som ännu inte verkar kommit till eu :crysmile:
 
Ja kör dewalts 18ga, är oerhört nöjd.
 
Jag kör en DW680 som jag gillar, har inte provat annat än denna och en senco på batteri så underlaget är lite tunt men gillar nosen på DW bättre. Håll koll på fingrar och tummen dock.... (olyckstråden)
 
Senco är ju alltid Senco ;)(y)
Har 2 Senco Fusion som inte gjort mig besviken nån gång. Milwaukees M12 ser trevlig ut och kommer till ett annat pris, vad jag såg, än tex Fusion. (y)
Du blir säkert inte missnöjd med en DW eller Hikoki heller, kläm och känn om du hittar dom i nån affär.
 
Düsseldorff
Batteridrivna spikpistoler kör jag bara DeWalt. Jag är sjukt nöjd med driftsäkerhet/vikt/prestanda. Har erfarenhet av diverse tryckluft och gaspistoler sen tidigare. Samt Senco batteri som jag inte gillar alls.
 
Jag har också en senco fusion som jag är mycket nöjd med.
 
T
En senco fusion köper jag gärna om någon tröttnat på sin :)
 
Har Hitachi gas och Makita tryckluft för dyckert. Den tryckluftsdrivna är min favorit för listning.
 
H
Hitta en senco på blocket för 2000 i vinter.
Ångrar inte att jag köpte den
 
Düsseldorff
Varför gillar ni fusion? Den är ju slapp i trycket och inte nåt riktigt unts!
 
H
För senco är senco.
Har jobbat med att serva spikpistoler.
Endast senco som fungerade bra.

jobba på en fabrik som använde spikmaskiner från olika märken.
Men endast senco som var driftsäkra.
 
  • Gilla
MagHam
  • Laddar…
Düsseldorff
H Hallerudsbo skrev:
För senco är senco
Va? Vadå senco är senco? Jag älskar deras tryckluft men batteri har de ju lite att jobba på
 
H
Düsseldorff Bergendorff skrev:
Va? Vadå senco är senco? Jag älskar deras tryckluft men batteri har de ju lite att jobba på
möjligt men den användningen vi hade så fick vi mer Bang for the buck med senco.
Längre driftstid.
De andra maskinerna kom in fortare på verkstaden.
 
Düsseldorff Bergendorff skrev:
Varför gillar ni fusion? Den är ju slapp i trycket och inte nåt riktigt unts!
Slapp?
Får du efterknacka dyckerten eller vad menar du?
Eller är inte det för lite rekyl? ;)
Förstår ärligt inte vad du syftar på, mina 2 funkar klockrent, upplever ingen skillnad mellan dom och Senco FP18MG som jag köpte innan Fusion dök upp på marknaden. (y)

Det negativa med dom är/var väl nypriset...
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.