T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 244 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 244 inlägg
Jag ska köpa mig en ny dyckertpistol. Eftersom jag har både Makitabatterier och Dewaltbatterier så blir det naturligt att det blir någon av de märkena.
Jag har tittat på Makita DBN500 och Dewalt DCN680. Dom är ganska likvärdiga i både pris och prestanda.
Någon som testat dem och kan rekommendera eller avråda från någon specifik?
Jag har tittat på Makita DBN500 och Dewalt DCN680. Dom är ganska likvärdiga i både pris och prestanda.
Någon som testat dem och kan rekommendera eller avråda från någon specifik?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Produkter som diskuteras: "dyckert"
Dyckert
Dyckertspikar är särskilt utformade med ett koniskt format spikhuvud, vilket gör att de kan sjunka in i materialet efter infästning. Denna funktion gör att spikhuvudet blir nästan osynligt efter infästning, vilket gör dyckertspikar till ett
Läs mer
Verktygstokig
· Norrbotten
· 834 inlägg
Makitan ser smidigare ut, lättare att komma åt med nära kanter / innerhörn. Ingen erfarenhet men en reflektion av bilderna
Rickard.
Medlem
· Riktiga Norrland
· 6 378 inlägg
Rickard.
Medlem
- Riktiga Norrland
- 6 378 inlägg
Makitan är också vad jag skulle beskriva som point, wait and shoot men helt ärligt så är det helt ovesäntligt för denna typ av verktyg (min åsikt).
Jag tycker makitan är svår att ställa in perfekt och man behöver köpa till nosskydd för lister och sånt men jag vet inte om det skiljer nått från dewalten.
Åk nånstans där dom har båda och ta med den du får bäst magkänsla för hem är mitt tips. Alternativ 2 är att du bara köper den som är billigare
Jag tycker makitan är svår att ställa in perfekt och man behöver köpa till nosskydd för lister och sånt men jag vet inte om det skiljer nått från dewalten.
Åk nånstans där dom har båda och ta med den du får bäst magkänsla för hem är mitt tips. Alternativ 2 är att du bara köper den som är billigare
Redigerat:
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 244 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 244 inlägg
Står att den skickas inom några dagar om man beställer.N Nizztos skrev:
https://www.proffsmagasinet.se/mask...sBppw0RVyFVVvQ28cLKoIJeg-ecfdJ2waAko8EALw_wcB
Kan ju dubbelkolla där men högst osäkert att det är sant. De har alltid haft ett framtida datum sedan jag beställde på Hornbach, kollade dem samtidigt och på den tiden hade de också några dagar vilket även Hornbach hade och har svårt att tro att de har gräddfil till dewalt.T Ejmelie skrev:
T
Tovin
Hobbysnickare
· Stockholm
· 1 244 inlägg
Tovin
Hobbysnickare
- Stockholm
- 1 244 inlägg
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Tips på gersåg - Makita, DeWalt eller Bosch?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
Planhyvel - Makita, Dewalt eller Metabo?
Fixa lagårdsfasaden med spik- eller dyckertpistol
Dewalt eller Makita
Dyckertpistol Bosch, Makita eller Senco?
Verktyg, Maskiner & Fordon