5 905 läst · 9 svar
6k läst
9 svar
DWE7485 eller DWE7492
Hej!
Vi fundera på köpa en Dewalt bordssåg och kan inte bestämma oss om det är 7485 eller 7492 vi ska ha.
vad är största skillnaden förutom det sågar djupare? Vad har 7492 som inte 7485 har eller tvärtom?
vad är er rekommendation?
Vi tänkte såga lite lister, foder och lite vanligt hus fix saker
Vi fundera på köpa en Dewalt bordssåg och kan inte bestämma oss om det är 7485 eller 7492 vi ska ha.
vad är största skillnaden förutom det sågar djupare? Vad har 7492 som inte 7485 har eller tvärtom?
vad är er rekommendation?
Vi tänkte såga lite lister, foder och lite vanligt hus fix saker
Jag har 7492 och är väldigt nöjd med den. Aldrig kört 7485 så kan inte jämföra mot den men har testat Bosch och kan säga att det är som natt och dag. Skulle aldrig gå tillbaka till Bosch igen efter att ha kört dewalten. Visst, kostar lite pengar men det är mycket roligare att jobba med bra grejer och man slipper köpa nytt igen om nått år eller så
Kikade på 7485 när jag gick förbi dem på Bauhaus häromdagen och kan säga att jämfört med 7492 så saknas den smidiga lösningen för att byta klyvkniv, finns inget handtag på vänstersidan av bordet. Sedan så är fastsättningen av anhållet annorlunda och jag uppfattade den som sämre. Bordet kändes väldigt litet jämfört med 7492.
Kanske lite annorlunda placerad? Min 7485 har ett externt vred för byte av klyvkniv.mnils skrev:Kikade på 7485 när jag gick förbi dem på Bauhaus häromdagen och kan säga att jämfört med 7492 så saknas den smidiga lösningen för att byta klyvkniv, finns inget handtag på vänstersidan av bordet. Sedan så är fastsättningen av anhållet annorlunda och jag uppfattade den som sämre. Bordet kändes väldigt litet jämfört med 7492.
På 7485 sitter ratten för att lossa klyvkniven under bordet, inte lika elegant lösning som på 7492, men byte sker verktygslöst och smidigt ändå. Har haft min 7485 några månader och är mycket nöjd. Tycker dock de kunde kostat på mjukstart som standard.
Liknande trådar
-
HQ eller Stihl i batterifloran?
Trädgårdsmaskiner -
Köpes Dewalt DWE7492/-1 eller motsvarande klyvsåg i Värmland med omnejd
Köpes, Hyres & Bytes -
Köpes: Dewalt DWE7492/-1 eller motsvarande klyvsåg
Köpes, Hyres & Bytes -
Är dessa delar från DWE7485 samma på DWE7492?
Verktyg, Maskiner & Fordon -
DWE7485 eller DW745
Verktyg, Maskiner & Fordon