9 694 läst · 16 svar
10k läst
16 svar
DWE7485 eller DW745
Sida 1 av 2
Jag är på jakt efter en bordssåg och det är som bekant en jungel. Om jag kollar runt på youtube så verkar DWE7485 vara en uppdaterad version av DW745 med i stort sett samma specifikationer förutom en mindre klinga. Rekommendationerna brukar luta åt DWE7485. Trots det är DW745 betydligt dyrare i Sverige. Är det något jag missar? Är en mindre klinga ett stort problem? Jag skulle isf ha den fast monterad.
DW745 hade väl 250mm klinga och 7485 210mm?
745 har väl ersatts av 7492 tror jag.
Mindre klinga beror helt på vad du skall ha sågen till såklart.
Jag skulle inte vilja ha en mindre klinga, eftersom sågen måste arbeta mycket hårdare när den klyver virke då (fler tänder i materialet samtidigt).
Vill du kunna arbeta med material uppåt 90mm, vara säker på att gerade snitt kommer att fungera, då skall du nog titta på 250mm. Skall du inte jobba med annat än skivmaterial, då är det nog lugnt med 210mm.
Jag skulle inte vilja ha en mindre klinga, eftersom sågen måste arbeta mycket hårdare när den klyver virke då (fler tänder i materialet samtidigt).
Vill du kunna arbeta med material uppåt 90mm, vara säker på att gerade snitt kommer att fungera, då skall du nog titta på 250mm. Skall du inte jobba med annat än skivmaterial, då är det nog lugnt med 210mm.
Jag tror inte jag behöver stor klinga för jag ska mest såga skivor. Jag köpte DWE7485 nu på Bauhaus med prisgaranti mot Toolab för 5600. Det var ungefär vad jag hade råd med så jag är preliminärt nöjdF F_man skrev:DW745 hade väl 250mm klinga och 7485 210mm?
Jag slog till på en dwe7485 för några veckor sedan och skrev då detta inlägget i tråden "Dagens verktygsinköp":
"Jag var också på Bauhaus igår och köpte en DeWalt dwe7485.
Den kostar 7995kr på Bauhaus, men den säljs på Bolist för 6490kr, så med Bauhaus underbara prisgaranti så betalades endast 5711kr, vilket jag ändå får anse som ett bra pris för en så hyllad maskin."
Och jag är jättenöjd med den, har dock aldrig använt någon annan så har ingen referenspunkt..
"Jag var också på Bauhaus igår och köpte en DeWalt dwe7485.
Den kostar 7995kr på Bauhaus, men den säljs på Bolist för 6490kr, så med Bauhaus underbara prisgaranti så betalades endast 5711kr, vilket jag ändå får anse som ett bra pris för en så hyllad maskin."
Och jag är jättenöjd med den, har dock aldrig använt någon annan så har ingen referenspunkt..
Nu verkar Bauhaus ha hängt på Bolist pris; https://www.bauhaus.se/bordssag-dew...MI68Pi9cL46gIVitKyCh1H2ga_EAQYAiABEgLakvD_BwE
Min rabatt på K-Rauta ger mig 5599 kr. Har bearbetat sambon något och en vecka kvar. Hon är väldigt positiv men jag har kört igenom några tyngre grejer senaste året som släpvagn och byggställning så borde lugna mig. Skulle dock absolut ha nytta av dem, finns grejer jag inte kan/vill göra utan.
Min rabatt på K-Rauta ger mig 5599 kr. Har bearbetat sambon något och en vecka kvar. Hon är väldigt positiv men jag har kört igenom några tyngre grejer senaste året som släpvagn och byggställning så borde lugna mig. Skulle dock absolut ha nytta av dem, finns grejer jag inte kan/vill göra utan.
Var det någon här som lyckats prismatcha Toolab mot Bauhaus? Fick OK av Bauhaus chat-kundtjänst igår efter att ha skickat länk till Toolab. Glad i hågen internetköpte jag såg i morse och åkte in ikväll och köpte stativ i butiken. Blev sedan nekad då hon hängde upp då det stod 22 i webblager men 3-7 dagar för fysisk butik. Rätt irriterad så jag mailade dem litenskäemdumpar och beskrivning att jag blev sur gubbe nu Har födelsedagsrabatt som blir 30 spänn mindre hos K-Rauta men det finns 2 i lager i Mölndal och sen soprent i alls varuhus och webblager så osäker på om jag kan köpa där inom några dagar (innan rabatten går ut).
/En man som heter Ove
/En man som heter Ove
Jag gjorde det, men jag kollade inte om de hade inne eller inte på Toolab. Kanske försöka igen och hoppas på en mindre nitisk kassörska?nikasp skrev:
Var det någon här som lyckats prismatcha Toolab mot Bauhaus? Fick OK av Bauhaus chat-kundtjänst igår efter att ha skickat länk till Toolab. Glad i hågen internetköpte jag såg i morse och åkte in ikväll och köpte stativ i butiken. Blev sedan nekad då hon hängde upp då det stod 22 i webblager men 3-7 dagar för fysisk butik. Rätt irriterad så jag mailade dem litenskäemdumpar och beskrivning att jag blev sur gubbe nu Har födelsedagsrabatt som blir 30 spänn mindre hos K-Rauta men det finns 2 i lager i Mölndal och sen soprent i alls varuhus och webblager så osäker på om jag kan köpa där inom några dagar (innan rabatten går ut).
/En man som heter Ove
Tack, ska kolla. Har ju svart bälte i internetköp så blev rätt så överraskad över den hårda tolkningen. Har mailat dem och frågat, kanske löser sig via K-status annars. Har inte alls bråttom att köpa så kan avvakta.A arasmus skrev:
Och idag fick jag faktiskt svar om att kassörskan hade rätt men att jag självklart får rabatten som chatt-kundtjänst (felaktigt) lovat. Blir att åka in och köpa ut en i helgen tror jag. Tänkte tycka dåligt om Bauhaus ett litet tag men nu blev jag glad igen!