1 464 läst · 2 svar
1k läst
2 svar
DVD/CD-enhet funkar inte?
Ni som hänger här brukar ju ha koll på det mesta. Min dator verkar inte kunna läsa skivor längre, skulle skicka in en programskiva för router men inget utslag. Kollade med kontrollpanel/maskinvara men där står bara att enheten fungerar - vilket den inte gör (provat olika skivor).
Bakgrunden var problem med trådlösa nätverket men det gick att installera om på nytt efter att ha kopplat en lååång nätverkskabel. Så nu funkar det
Hade också kollat upp nätverkskortet men även det fungerade enligt hanteraren, vilket ju visar sig vara rätt.
Kan man lita på enhetshanteraren, och i så fall, varför läser den inte skivor?
Kjell G
Bakgrunden var problem med trådlösa nätverket men det gick att installera om på nytt efter att ha kopplat en lååång nätverkskabel. Så nu funkar det
Hade också kollat upp nätverkskortet men även det fungerade enligt hanteraren, vilket ju visar sig vara rätt.
Kan man lita på enhetshanteraren, och i så fall, varför läser den inte skivor?
Kjell G
Kan man lita på enhetshanteraren. Svar nej
Först hoppas jag att du har provat med några andra skivor?
Prova att ta bort enheten från enhetshanteraren. Starta om och låt datorn installera den på nytt (normal ska den inte fråga efter några drivrutiner). Om den inte installeras kör en (sök efter maskinvaruförändringar) från enhetshanteraren
Fungerar fortfarande inte? kontrollera kontakter och sladdar sitter som de ska i läsaren somt i moderkortet. (Om det är en vanlig stationär dator du har)
Kan ju rent av vara så att din läsare är sönder. men börja med det föst.
Om fler vill hjälpa dig får du nog skiva mer ingående vad du har för dator vilket Windows m.m
Prova att ta bort enheten från enhetshanteraren. Starta om och låt datorn installera den på nytt (normal ska den inte fråga efter några drivrutiner). Om den inte installeras kör en (sök efter maskinvaruförändringar) från enhetshanteraren
Fungerar fortfarande inte? kontrollera kontakter och sladdar sitter som de ska i läsaren somt i moderkortet. (Om det är en vanlig stationär dator du har)
Om fler vill hjälpa dig får du nog skiva mer ingående vad du har för dator vilket Windows m.m
Redigerat:
Tack för hjälpen, det funkade! Av och på - sen gick det som vanligt, förvånad men tänker inte rota i hur och varför_chrille_ skrev:Kan man lita på enhetshanteraren. Svar nej
Kjell G