Tjena,
Jag behöver lite hjälp här. Idag har jag en gammal duschblandare från FMM som jag funderar på att byta ut. Men denna har inlopp uppåt och utlopp nedåt (som jag måste behålla) samt anslutning till duschslangen. Men när jag letar runt på nätet så verkar det inte finnas särskilt många sådana blandare (inget jag kan läsa mig till i alla fall) Är det något jag inte fattar eller är detta en riktigt speciallösning? Jag har bara lyckats hitta en enda från FMM, men jag vill ha lite att välja bland.

Någon som har idéer?

Såg en på Hornbach idag när jag själv var på blandarjakt. Tyckte de hade väldigt bra utbud av duschblandare.

Förstår inte riktigt vad du menar. Menar du att ingående vatten kommer ovanifrån in i blandaren?
Vanligast så gär ju vattnet in i ett blandarfäste som du sätter på väggen och ett sådant är ju bara att vända på för att koppla in vatten uppifrån.
Vad det gäller blandaren finns det med både utlopp uppåt och nedåt och i vissa fall bådeoch (blandare med inbyggd omskiftare).

Åk till bauhaus och kolla så ser du att de som har utlopp neråt är mest för badkar, men de finns att köpa. De har även en massa adaptrar som ger en vad man vill ha.

Bauhaus hade mycket sämre utbud om du frågar mig. Köpte blandaren på Bauhaus och åkte sedan till Hornbach för att köpa fäste. Ångrade bittert blandarköpet på Bauhaus då Hornbach var både (betydligt) billigare och hade bättre utbud. Orkade tyvärr inte åka och lämna tillbaks på Bauhaus.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.