Hej, vi har flera lösningar på dilemmat att ha ett stort badrumsfönster i duschväggen! Snickaren vi anlitar för badrumsrenovering föreslår ett vi byter stora fönstret mot ett långsmalt istället, för att skydda fr vattnet.

Men så fann vi denna ursnygga stång!! Funderar dock på om en diameter bakom duschdraperi kan bli för tajt! Men åh så snyggt!!!! Ngn med erfarenhet, tankar, tios att dela?
ImageUploadedByByggahus.se1392625979.753848.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

C
Min erfarenhet är att varmduschning tenderar att skapa ett luftdrag som gör att draperiet gärna drar sig inåt och klibbar fast mot kroppen, inte så trevligt. Gäller iallafall lättare draperier av "tyg"-modell. Så jag håller med om att den är för tajt för att vara praktisk. Den är nog mer tänkt för den som inte har plats för något annat.

Såg på Äntligen hemma att de satte en öppningsbar glasskiva på insidan av fönstret som skyddade fönstret när man duschade.

noone70 skrev:
Såg på Äntligen hemma att de satte en öppningsbar glasskiva på insidan av fönstret som skyddade fönstret när man duschade.
Har du länk till ev klipp som finns tillgängligt fortfarande?

LillaHon skrev:
Har du länk till ev klipp som finns tillgängligt fortfarande?
Nej tyvärr
Men kontakta glasmästare så kan de säker hjälpa dig.

• Gilla
LillaHon
  • Laddar…
Vi hade en sådan i vårt förra hus. Den var jättebra. Vad jag minns fanns flera diametrar, vi valde den största. Snyggt och bra, inte alls trångt. Dock så förstärktes väggen bakom med balk för denna då den vägde en del!

....och den var dyr vad jag minns. Runt 5000kr.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.