5 426 läst · 4 svar
5k läst
4 svar
Dum fråga om snörslå
Medlem
· Västernorrland
· 485 inlägg
Det är kanske en dum fråga men har man aldrig använt en så...
Jag ska sätta upp solceller på ett 15 meter långt plåttak och behöver mäta upp och dra hyffsat raka linjer. Skulle en snörslå fungera för det?
Jag ska sätta upp solceller på ett 15 meter långt plåttak och behöver mäta upp och dra hyffsat raka linjer. Skulle en snörslå fungera för det?
Produkter som diskuteras: "snörslå"
Snörslå & krita
Snörslå och krita är verktyg som ofta används i byggindustrin för att mäta och markera långa, raka linjer över stora ytor. Med hjälp av en sträng, kallad en linje eller snörslå, som är täckt med krita, kan du skapa en rak, synlig linje
Läs mer
Verktygstokig
· gotland
· 454 inlägg
Gammal tråd men rubriken passade mig bra så jag provar här.
Jag har 2 st hulta clp 30 som jag gillar, ultra blå för det mesta och vit till trall och sådant som skall målas.
Jag tycker linjerna blir ganska yviga, kollegor med gamla AL med röd färg blir mer distinkt. Är det färgen eller är det snöret som gör det?
Jag har 2 st hulta clp 30 som jag gillar, ultra blå för det mesta och vit till trall och sådant som skall målas.
Jag tycker linjerna blir ganska yviga, kollegor med gamla AL med röd färg blir mer distinkt. Är det färgen eller är det snöret som gör det?
Produkter som diskuteras i tråden