Hej

Jag har länge varit ute efter en bra dubbelsidig tejp som går att ta bort från trä utan att hitta någon. De flesta dubbelsidiga tejptillverkare skryter mest om hur de överträffar varandra i styrka och hur bra den sitter. Men det som jag är ute efter är en dubbelsidig tejp som går att sätta på en träbit, sen sätta en träbit på den för att exempelvis ha stöd då jag fräser något mot den. Sen vill jag kunna ta bort tejpen och träbitarna smidigt utan att något går sönder.

Har hittat en hel del dubbelsidig "trä-tejp" genom amerikanare på Youtube men jag vill ha något som jag slipper köpa på Amazon från USA. Så finns det någon sådan tejp jag är ute efter på svenska Amazon eller liknande?
 
Kör med Biltemas. Fungerar bra och är billig.

Dag

Bild av en rulle dubbelhäftande tejp från Biltema, 15 meter lång, med varumärkets logotyp på insidan av rullen. Pris 49,90 kronor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FRS05
  • Laddar…
F FRS05 skrev:
Hej

Jag har länge varit ute efter en bra dubbelsidig tejp som går att ta bort från trä utan att hitta någon. De flesta dubbelsidiga tejptillverkare skryter mest om hur de överträffar varandra i styrka och hur bra den sitter. Men det som jag är ute efter är en dubbelsidig tejp som går att sätta på en träbit, sen sätta en träbit på den för att exempelvis ha stöd då jag fräser något mot den. Sen vill jag kunna ta bort tejpen och träbitarna smidigt utan att något går sönder.

Har hittat en hel del dubbelsidig "trä-tejp" genom amerikanare på Youtube men jag vill ha något som jag slipper köpa på Amazon från USA. Så finns det någon sådan tejp jag är ute efter på svenska Amazon eller liknande?
Köp bra maskeringstejp som du sätter valfri dubbelhäftande på. Alt snabblim och maskeringstejp.
 
  • Gilla
FRS05
  • Laddar…
Tejpa ytan/ytorna först med typ gul byggtape. Sen dubbelhäftande tape på det. Går bra att ta bort då.
 
  • Gilla
FRS05
  • Laddar…
Att ta bort från trä har väl alltid gått bra för mig. Att ta bort utan att skada färg eller lack är problemet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.