Hej!
Har en Elidus kuben golvlampa från 70-talet som saknar dubbelisoleringsmärkning. Tänkte därför höra om jag kunde få lite hjälp att kolla över om det är några delar jag behöver byta för att få den dubbelisolerad/säker. Är väl främst lamphållaren som jag är osäker på och tänker att den kanske behöver bytas ändå.

Röd 70-tals Elidus kuben golvlampa med böjbar arm och fyrkantig skärm, utan synlig dubbelisoleringsmärkning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Interiör av en Elidus kuben golvlampa från 70-talet utan märkning för dubbelisolering.
Skapa konto
Interiör av Elidus kuben golvlampans fot med synlig lamphållare och elkablage.
Skapa konto
Närbild på en Elidus kuben golvlampa från 70-talet, fokus på den saknade dubbelisoleringen.
Skapa konto
Äldre lamphållare från Elidus golvlampa, öppen med synlig elanslutning, behov av säkerhetskontroll.
Skapa konto

Kolla status på nätsladden och brytaren. Är den oskadad och brytaren fungerar utan glapp så är där inte mycket mer att göra skulle jag säga.

• Gilla
rindler
  • Laddar…
E etompau skrev:
Kolla status på nätsladden och brytaren. Är den oskadad och brytaren fungerar utan glapp så är där inte mycket mer att göra skulle jag säga.
Nätsladden är bytt till ett nytt sladdställ med europakontakt och brytaren funkar fint, så då kör jag på som det är. Tack för svar!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.