P
  • Gilla
Snabelhund
  • Laddar…
Ja den funkar fint sålänge du inte ska ha Renova brytare

Eller två vanliga apparatdosor som du kopplar ihop.

P
Hur tätt måste de sitta då? Jag kan inte vända på dem för rören kommer uppifrån.

Olika dosor kopplas samman olika men dom ska sitta tätt ihop. Det finns dosor som man kan koppla ihop och ändå ha rör uppifrån tex E1422230 + mellanstycke den är lite djupare (mer plats att koppla i) jag brukar sätta termostaten lite högre ( ca 1500 ög) så att man inte av misstag pillar på inställningen när man tänder lyset

elmont skrev:
Olika dosor kopplas samman olika men dom ska sitta tätt ihop. Det finns dosor som man kan koppla ihop och ändå ha rör uppifrån tex E1422230 + mellanstycke den är lite djupare (mer plats att koppla i) jag brukar sätta termostaten lite högre ( ca 1500 ög) så att man inte av misstag pillar på inställningen när man tänder lyset
Är det inte krav på att golvvärmetermostater ska monteras på minst 1500 mm ö.g. eller är det bara svensk standard?

//Patrik

1500 brukar stå i monteringsavisningen iallafall

inge krav. jag brukar ibland sätta dom vid brytare, beror på vad kunden vill.

P
Toan är väl ändå inte något våtutrymme. Termostaten i vårt badrum sitter också tillsammans med strömbrytarna för ljuset och visst har det hänt att någon har råkat slå av golvärmen av misstag.

P
Blev den här varianten som jag hitta på Elektroskandia.

• apparatdosa_E1420550.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.