Hej! Jag upptäckte i morse att det runnit lite vatten i en av ventilerna i badrummet (se bild) och när jag kollade i skåpet till golvvärmen utanför toalett så är det lite fuktigt och det droppar lite från skvallerröret tror det heter så (se bilder). Vet någon om hur man kan åtgärda detta och om det är allvarligt?

Tack I förhand för svar :)

Hälsningar
Gyris
 
Förstår inte vad du menar med skvallerrör. Borde inte finnas ett sådan i kopplingsskåpet. Det ska inte läcka någonting där. Kan vara så enkelt som att en koppling behöver dras åt hårdare. Har du identiferat vid vilken koppling det är fuktigt?
 
RoTe
P peroande skrev:
Förstår inte vad du menar med skvallerrör. Borde inte finnas ett sådan i kopplingsskåpet. Det ska inte läcka någonting där. Kan vara så enkelt som att en koppling behöver dras åt hårdare. Har du identiferat vid vilken koppling det är fuktigt?
Är väl inget ovanligt med en vattentät låda med kopplingar i väggen för stammen med skallerrör ut i badrummet?
 
RoTe RoTe skrev:
Är väl inget ovanligt med en vattentät låda med kopplingar i väggen för stammen med skallerrör ut i badrummet?
Formulerade mig fel. Vad jag menade var att jag ser inget skvallerrör på bilden, men det spelar ingen roll. Om Gyris hittat en fuktig koppling är det där felsökningen ska fortsätta.
 
Tack för alla svar och sorry för om jag nämner fel namn på sakerna Jag är nybliven hus ägare så är det inte lätt att hålla koll på vad allt heter Men i bild två där man ser droppen vet inte vad det heter trodde det var skvallerrör, men det var tydligen en spricka i gängingen så den behövdes bytas ut så det är nu löst.
 
Skönt att det löste sig för dig.
 
RoTe
P peroande skrev:
Formulerade mig fel. Vad jag menade var att jag ser inget skvallerrör på bilden, men det spelar ingen roll. Om Gyris hittat en fuktig koppling är det där felsökningen ska fortsätta.
Trodde skvallerröret var det vita täcklocket... Har likadant själv men kvadratiskt lock.
 
Ett tips är att inte ladda upp bilder på 100 megapixel. Det blir bara segare och man ser inte bilderna i tråden.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.