Jag ska bygga en lekstuga (färdig i delar) och undrar hur man gör grunden så den är hyfsat i nivå med gräset som bilden nedan. Stugans bas är 2300 x 1600. Jag kan inget om dränering, men har läst att man t.ex kan gräva en 300 mm djup grop och lägga i markduk och fylla med grus, och sedan lägga lecablock eller altanstenar, på med tjärpapp (?) och sedan på med själva stugan. Är det en bra lösning?
På någon hemsida som sålde lekstugor stod det att man skulle lägga stugan på tryckimpregnerade reglar, men jag vet inte om det är nödvändigt utöver de medföljande reglarna. Nånstans läste jag att man skulle oljebehandla stugans botten innan man byggde den. I bruksansvisningen står det "Since the foundation joists are in constant contact with the ground they must be treated with a special wood preservative." - Vad är detta för medel?
Det jag inte heller riktigt förstår är om jag gräver ett hål för stugan, ska jag fylla det med grus ända upp till 300 mm, eller ska jag bara lägga t.ex. 200 mm grus, och sedan altanstenarna som är 200 x 140 x 50 mm och sedan de medföljande reglarna (70 x 45 x 1600) för att totalt komma upp i kant med gräset?
Tacksam för tips