För fem år sedan fick vi några vattenskadero på våran grund. Olika anledningar har gjort att vi inte har dränerat om grunden. Grunden består av putsad Siporex med Sica inblandad i putsen. Nu vill jag sätta på Platonmatta, men andra säger att jag inte kan sätta på Platonmatta för då låser jag in funkti grunden, är det riktigt?
 
Vad är det för grund ni har? Är det en torpargrund skall den ju vara ventilerad så att fukten kan ventileras bort.

Är det en källare så är det vitkgit att det inte sitter tätt material på insidan av väggarna, för då stannar fukten i väggarna. Men är det en diffunderande material så får du in fukten i huset, där den kondenseras och sedan vädras ut, och sen får du inte in mer fukt. Om det inte kommer underifrån så klart! :D
 
Tack för svaret, det är en källare med putsade väggar, som vi målat på de flesta av väggarna förutom i gillesstugan där det är isolerat med frigolit och träpanel utanpå
 
Jag skulle rekommendera isodrän. Visst är det dyrare,
men klart bättre.Med "ISODRÄN-skivan andas grundmurarna naturligt istället för att kallsvettas som i en gummistövel" :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.