Har aldrig sysslat med VVS förut, så det här blir ett spännande projekt. Har en igensatt stenkista som är rätt så gammal och hopplös. Jag tror att det enklaste och smartaste för mig är att leda om köksavloppet till att gå med i samma avlopp som badrummets BDT-vatten leds ut i. På bilden kan man se badrummets avloppsrör gå rakt ned, och i hålet i krypgrunden mer till höger på bilden så har jag tänkt leda ett avloppsrör från köket.
Vad är det jag behöver köpa för att göra det här arbetet? Ett 6m avloppsrör räcker, då kan jag kapa av en snutt från den och dra den kortare biten genom golvet i köket ned i krypgrunden. Nere i krypgrunden behöver jag från köket förstås en avloppsböj då, sedan går det långa avloppsröret bort mot badrummets avloppsrör på bilden. Då behöver jag såga av badrummets avloppsrör och sätta ett grenrör på den alltså? Hur får man till det här med vinklarna ordentligt? Köpa hem en drös olika böjar och se vilken konfiguration som passar? För det är väldigt trångt och jäkligt att vara nere och mäta där i krypgrunden.
Tacksam för svar!
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder