Har en garderob i kattvind där luften står still. Dörren dit är för längesen borttagen och grabben har det som lekrum typ. Där sitter det en radiator på kattvindens plankvägg. Vill ha in en friskluftsventil där.
Funkar det att enligt bilden dra ett rör från ytterväggen (1-1,5meter) och sätta ett radiatordon under elementet för att slippa golvdrag, eller är det hela dömt att misslyckas? Och ska röret i sådannafall vara isolerat, blir det kondens?
Huset har självdragsventilation med hjälp av en köksfläkt som brukar få stå på låg fart. Kattvinden har ångbroms sedan jag märkte att det sögs luft från kallvinden in på ovanvåningen därifrån.
Funkar det att enligt bilden dra ett rör från ytterväggen (1-1,5meter) och sätta ett radiatordon under elementet för att slippa golvdrag, eller är det hela dömt att misslyckas? Och ska röret i sådannafall vara isolerat, blir det kondens?
Huset har självdragsventilation med hjälp av en köksfläkt som brukar få stå på låg fart. Kattvinden har ångbroms sedan jag märkte att det sögs luft från kallvinden in på ovanvåningen därifrån.

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Kan du inte borra rätt ut genom väggen i rummet?? De finns speciella dorn som minskar kallras. Kan du förstärka självdraget om skorsten finns så är det ingen nackdel.D Drburr skrev:Har en garderob i kattvind där luften står still. Dörren dit är för längesen borttagen och grabben har det som lekrum typ. Där sitter det en radiator på kattvindens plankvägg. Vill ha in en friskluftsventil där.
[bild]
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Självdrag funkar dåligt
Ventilation -
Funkar det här verkligen? (dräneringsfråga)
Trädgård allmänt -
Byta termostatvred på radiator: funkar andra modeller med samma gänga?
Värme allmänt -
hur funkar sugfläkt på dräneringsrör för att sänka radon
Vatten & Avlopp -
Vilken typ av dränering funkar för mig?
Grund & Markarbeten