J JohanLun skrev:
Skulle det då med samma analogi gå att lägga in en dubbelmantlad (typ EKK) i framtiden i samma kanal? (alternativt FK i slang, men det kan ev bli lite tajt).
Det är mycket rimligt att du i så fall fortsätter genom att använda kabel och även typ EKK, EXQ osv. Det är ju bra att du träffat på vettiga elektriker mitt i den öken som ibland förmedlas här på BH.

• Gilla
JohanLun
  • Laddar…
GK100 GK100 skrev:
Det är mycket rimligt att du i så fall fortsätter genom att använda kabel och även typ EKK, EXQ osv.
Bra, det kommer nog få bli så, även om det inte är en "bokällare" så är det trevligt att hobbyutrymmen, tvättstuga etc ser lite snyggt ut och har bra el. :)

Det är ju bra att du träffat på vettiga elektriker mitt i den öken som ibland förmedlas här på BH.
Klåpare finns nog i alla brancher och på alla arbetsplatser. De som varit hos mig har känts som de har koll på vad de gör, men det är ju svårt att kolla när man själv är lekman och det är ganska standardjobb som görs.

Den som gjorde det mesta jobbet var från en firma som min (sedan mycket länge pensionerade) fars fd kollega rekommenderade, min pappa jobbade med att ta fram/sälja program för elkalkyler och träffade massor av elektriker till vardags (även om han själv inte jobbat med el i praktisk form) men jag antar att man då får lite känsla vilka firmor som är vettiga att ha att göra med.

Däremot känns det som att många firmor debiterar ganska saftigt för material och kringkostnader. Den firman som gjorde mitt största jobb var öppna med vilka priser på material och res/bilkostnader och jag var nöjd. Den som gjorde laddboxinstallationen körde "listpriser" vilket då även på ett ganska litet jobb blir väldigt dyrt, jag kollade inte så noga upp det eftersom jobbet var rätt litet, men på ett stort jobb kan det ju vara en mardröm att pröjsa 4ggr "normalpris" för materialet... :( Dock kan jag ju inte skylla på nån annan än mig själv, ville få det gjort pga bidraget höll på att sina så jag tog den som kunde komma direkt. Så jag ställde inte frågor kring detta.

• Gilla
Panor82 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.