652 läst ·
1 svar
652 läst
1 svar
Dra el i isolerad vägg med ångspärr
Hej !
Har nu en isolerad yttervägg med ångspärr. Gammal stil, dvs all el är dragen bakom ångspärren och i isoleringen. Nu ska elen ändras och dras om.
Jag ska man
1. Låta gamla rör och dosor vara kvar kvar och sen bygga ett installationsskikt 45x45 och dra all el där?
2. Ej bygga ett installationsskikt utan skära upp ångspärren, plocka ut isoleringen och sen ändra/göra om elen för att sedan isolera på nytt och ordna med ny ångspärr?
Har nu en isolerad yttervägg med ångspärr. Gammal stil, dvs all el är dragen bakom ångspärren och i isoleringen. Nu ska elen ändras och dras om.
Jag ska man
1. Låta gamla rör och dosor vara kvar kvar och sen bygga ett installationsskikt 45x45 och dra all el där?
2. Ej bygga ett installationsskikt utan skära upp ångspärren, plocka ut isoleringen och sen ändra/göra om elen för att sedan isolera på nytt och ordna med ny ångspärr?
Självbyggare
· Stockholm
· 8 145 inlägg
Beror väl på hur omfattande arbetena är tänker jag ?F Fredrik K80 skrev:Hej !
Jag ska man
Är det bara ngn extra dosa så borde man väl inte behöva göra om hela vägen för det ?
Har du ändå tänkt tilläggsisolera så är väl ett installationsskikt med tex 45mm extra isolering en bra idé
Klicka här för att svara