Jag har en lägenhet från 1969 med alldeles för få eluttag. Jag funderar på att borra hål i en eldosa på andra sidan väggen och koppla in en EKK där för att dra vidare och sätta upp ett utanpåliggande eluttag för att slippa en massa lösa kablar. Dosan verkar inte ha några färdiga anslutningar från början. Inte nedåt i alla fall (möjligen om det finns förberedda röranslutningar utan hål).
Eller är detta något man bör undvika?

Det är så man gör i äldre hus. EKK ta kulo istället, smidigare och fås att ligga platt. EKK kan bli som en hängmatta.

• Gilla
Ostenros och 1 till
  • Laddar…
O Ostenros skrev:
Jag har en lägenhet från 1969 med alldeles för få eluttag. Jag funderar på att borra hål i en eldosa på andra sidan väggen och koppla in en EKK där för att dra vidare och sätta upp ett utanpåliggande eluttag för att slippa en massa lösa kablar. Dosan verkar inte ha några färdiga anslutningar från början. Inte nedåt i alla fall (möjligen om det finns förberedda röranslutningar utan hål).
Eller är detta något man bör undvika?
Man kan även använda en förhöjningsram som har en anvisning i sidan där "kabeln" kan dras in.

• Gilla
Ostenros
  • Laddar…
Tack. Två bra tankar. Har EKK hemma, men det blir nog snyggare med kulo, det är sant.
Och att använda en förhöjning är nog en bra idé - det är lättare att dra kabeln rakt igenom väggen än att hitta ett hål i dosan. :)

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.