5 888 läst · 8 svar
6k läst
8 svar
Doracell vs BEWI byggsystem
Hej alla glada byggare!
Vi skall skall bygga nytt någon som har erfarenheter om någon av dessa byggsystem?
Doracell har även ett nytt sedan i augusti
Några erfarenheter eller tips
/ Daniel
Vi skall skall bygga nytt någon som har erfarenheter om någon av dessa byggsystem?
Doracell har även ett nytt sedan i augusti
Några erfarenheter eller tips
/ Daniel
Hej.
Jag bygger med BEWI byggsystem just nu. Dorocell har jag ingen erfarenhet men när jag tittar på deras site ser de väldigt lika ut.
Än så länge är jag mycket nöjd. Det skall bli riktigt skoj att utvärdera efter en vinter.
Mvh
/ Johan
Jag bygger med BEWI byggsystem just nu. Dorocell har jag ingen erfarenhet men när jag tittar på deras site ser de väldigt lika ut.
Än så länge är jag mycket nöjd. Det skall bli riktigt skoj att utvärdera efter en vinter.
Mvh
/ Johan
Hej!
Nu har vi varit igång sedan i våras och det har gått ganska bra. Vår ritning var inte riktigt anpassad efter BEWI-systemet så väggarna blir lite tjockare än beräknat. Men i det stora hela känns det mycket bra. Både hus och garage är byggda med systemet. Inflyttning hoppas vi blir under februari.
/Cecilia
Nu har vi varit igång sedan i våras och det har gått ganska bra. Vår ritning var inte riktigt anpassad efter BEWI-systemet så väggarna blir lite tjockare än beräknat. Men i det stora hela känns det mycket bra. Både hus och garage är byggda med systemet. Inflyttning hoppas vi blir under februari.
/Cecilia
Vi byggde inte huset själva, däremot garaget. Det gjordes samtidigt så att vi kunde få ev. hjälp av experterna. Ska höra med min man vad företaget heter, vi blev rekommenderade dem av BEWI. Tydligen så är det en "avstickare" från BEWI som man kan anlita att bygga huset.
Hej Daniel!
Vi håller precis på att bygga upp våra källarväggar (sutteränghus) med Dorocell´s system. Riktigt smidigt att bygga själv med, hör av dig om du har några funderingar.
Jag har inte kunnat hitta någon detaljerad info om BEWI, har du någon bra länk?
//Håkan
Vi håller precis på att bygga upp våra källarväggar (sutteränghus) med Dorocell´s system. Riktigt smidigt att bygga själv med, hör av dig om du har några funderingar.
Jag har inte kunnat hitta någon detaljerad info om BEWI, har du någon bra länk?
//Håkan
Hej Hakaner!
Vi kommer att bygga till hemma med Dorocell. Undrar hur det har gått för Er att bygga själv med detta system? Gick det bra med bygganmälan? Gick dom med på att Ni bygger själva? Hur gjorde Ni med att staga (stödja) väggen under tiden man fyllde med betong? Tacksam hjälp.
Vi kommer att bygga till hemma med Dorocell. Undrar hur det har gått för Er att bygga själv med detta system? Gick det bra med bygganmälan? Gick dom med på att Ni bygger själva? Hur gjorde Ni med att staga (stödja) väggen under tiden man fyllde med betong? Tacksam hjälp.
Liknande trådar
-
Rimligt att VVS:are debiterar 1744 kr för att byta spolknapp?
Badrum -
Vilken modell har jag på köksblandaren? + diskmaskinsavstängare
Vatten & Avlopp -
Vad behövs för att montera ny toalettstol?
Vatten & Avlopp -
Källaravfuktare kopplad via skarvsladd
El -
Hur detaljerat får bygglovshandläggaren avgöra om vad som är snyggt?
Bygglov