Vad tror ni om denna med vit karm och vitt foder? Här är en bild där den med vitt foder är till vänster:
Jag tyckte brytningen mellan ek och vit så bra ut.
Det är till vårat vardagsrum där vi för övrigt kommer att ha vita väggar och ett oljat eller lackat ekparkett golv. Alternativet är karm och foder i ek men jag tror jag har fastnat för blandingen mellan ek och vitt.
Det är till vårat vardagsrum där vi för övrigt kommer att ha vita väggar och ett oljat eller lackat ekparkett golv. Alternativet är karm och foder i ek men jag tror jag har fastnat för blandingen mellan ek och vitt.
Hur snyggt som helst. Själv har jag ekdörr med vitlaserat och lackat foder.
Välj oljat golv ! Det är hur mycket tåligare som helst än det lackade. Blir det repor är det bara på med olja och de syns inte nämnvärt mer. Dessutom är jobbet med att olja någon gång om året inte alls betungande. Gör man det vid någon storstädning så tar det inte mer än en halv timma extra per år.
Välj oljat golv ! Det är hur mycket tåligare som helst än det lackade. Blir det repor är det bara på med olja och de syns inte nämnvärt mer. Dessutom är jobbet med att olja någon gång om året inte alls betungande. Gör man det vid någon storstädning så tar det inte mer än en halv timma extra per år.
Älskar Addera...brevik skrev:Vad tror ni om denna med vit karm och vitt foder? Här är en bild där den med vitt foder är till vänster:
[bild]
Tycker inte det finns någon annan dörr som kommer i närheten av dess läckra stilrena design!!!
Kommer personligen ha den vita varianten av Addera.
Men ändå
Min mening...
Lackat: Mycket tåligare och kräver ingen skötsel
Oljat: Lite snyggare men kräver skötsel och kan bli problem om du har ungar som te x slänger köttfärssås eller dylikt på dörren. Oljat är även lite mörkare än lackat.
Det är som med ekparkett. Oljat är snyggare tycker jag men skötseln av det och känsligheten i det tycker jag är för mycket för att välja det.
Vi kommer att beställa lackade dörrar.
Lackat: Mycket tåligare och kräver ingen skötsel
Oljat: Lite snyggare men kräver skötsel och kan bli problem om du har ungar som te x slänger köttfärssås eller dylikt på dörren. Oljat är även lite mörkare än lackat.
Det är som med ekparkett. Oljat är snyggare tycker jag men skötseln av det och känsligheten i det tycker jag är för mycket för att välja det.
Vi kommer att beställa lackade dörrar.
LaZer skrev:
Den finns ju i olika material så priset kan nog varier rejält. Det jag kan svara på är att en Dooria Addera ekfanér kostar ca 3000kr för bara dörrbladet. Ska du välja till ett runt fönster så kan du nog lägga på ett par tusen och då landar du på 5000kr. Sen behöver du karm, foder.
thelook skrev:
Vi kör oxo oljad ek med vit karm... Hade gärna haft "ofodrat" vilket väl dock inte är att rekomendera i en träkåk med tanke på rörelser.
Har själv köpt plagiat? dörrar som liknar Addera väldigt mycket via Diplomatdörrar. Mina vita kostade 1470:- inkl karm. Ek dörren fick jag ett pris på 1980:- inkl karm. Ser kanske inte lika "maffig" ut som Addera, men lite mer humana priser.
http://www.diplomatdorrar.se/imass.html
http://www.diplomatdorrar.se/imass.html
Har någon bild på en Dooria Addera Ek med vita foder/karmar?
Bilden som en gång publicerades här har dessvärre fallit bort...
Vi är nämligen inne på exakt samma spår, men undrar om det ser konstigt uta att inte ta foder/karmar i ek också. :-/
Bilden som en gång publicerades här har dessvärre fallit bort...
Vi är nämligen inne på exakt samma spår, men undrar om det ser konstigt uta att inte ta foder/karmar i ek också. :-/
Här kommer en bild på Addera-dörren i ek med vita foder och vit karm (tror jag iallafall). Vi kommer att köra på denna linje själva, tycker det är jättesnyggt! Tror det kan bli lite väl mycket ek om man väljer ek foder/karmar istället. Sedan så är ju den vita karmen billigare än den i ek, vilket inte är helt fel det heller.
Lycka till!
Mvh Anna
Lycka till!
Mvh Anna