hejsan..
Undrar om någon har lite bilder på fiskarhedens Lövsångaren eller Domherren, är lite nyfiken på de husen, verkar redigt fina.....Är det någon som även har uppdaterat lite nya priser angående de olika åtaganderna, har bara hittat de gamla priserna på det...

Nedan är de uppdaterade priserna på Domherren.

Materiallev: 598000
Grund: 213400
Mont1: 87340
Mont2:72814
Mont3: 44000
Mont4: 44814
Mont5: 40000
VVS: 147394
EL: 67315
Måln. inv: 44074
Måln: utv: 34141
Golv: 87771

Det här är siffror som jag hittade här på nätet. Tyvärr så har jag inte några bilder kvar på någon färdig Domherre. Ring till FH så kan de maila över bilder till dig.

sök på forumet och bland hemsidorna. någonstans finns bra bilder över byggnationen på domherren alternativt fiskarheden (jag kommer inte ihåg vilket)

Jag tänkte bara visa en bild som är tre dagar gammal!!!!!!

• Domherre.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag menar inte att bilden är tre dagar gammal, den är tagen idag. Snickarna började stomresa i måndags den 16/10 och har redan hunnit så långt.

Pernilla

allinrep skrev:
Jag menar inte att bilden är tre dagar gammal, den är tagen idag. Snickarna började stomresa i måndags den 16/10 och har redan hunnit så långt.

Pernilla
Hej Pernilla!
Sååå spännande!! Vårt domherren börjar stomresas på måndag! Väntan är nästan olidlig nu!! :) Går allt enligt planerna?

CaIn!

Allt går enligt planerna, vi har fyra snickare på bygget som ska fixa åtagande 1,2 och 3. Vi trodde aldrig att de skulle ha hunnit så här långt på bara tre dagar. Det är skönt att vi har fått det tätt nu när det har börjat regna. I morgon blir det taklagsfest och förhoppningsvis sitter dörrar och fönster i till helgen. Om de fortsätter i samma tempo så kommer det inte ta så lång tid för dem med sitt arbete, sen är det upp till oss att färdigställa invändigt.

Lycka till i morgon, det är en hel del som ska prickas av, kul att Ni har gjort en hemsida!

Pernilla

Förlåt, CaJn ska det vara, man blir alldeles snurrig när man bygger hus :surprised:

allinrep skrev:
Jag tänkte bara visa en bild som är tre dagar gammal!!!!!!
Det kommer nog bli redigt fint tror ja :).....det är inte så att man kan få kika på lite fler bilder av huset?? vi funderar på att bygga ett sådant hus också...

Hejsan

Åtagande 1 är stommonterat hus, tätt i tak och låsbart, färdigt för taktegelläggning. Montering av fönster, ytterdörrar, vindskivor, utvändig gips med spikregel ingår. Montering av farstukvist och ev. balkongstomme ingår. Lossning av bil samt mobilkran vid stomresning ingår.

Åtagande 2 är invändig kompletterning. Komplett isolering i alla ytterväggar.Invändigt ingår diffusionsspärr och glespanel på insida yttervägg och innertak. Komplett regelstomme till alla innerväggar inkl. skiva monterad på en sida. Komplett ventilation exkl. takhuvar, till och frånluftsdon. Färdigt för el och rörinstallation.

Åtagande 3 är utvändig komplettering inkl. ytterpanel, plåtarbeten, takfotsinklädnad, gavelsprång, knutar, komplett veranda, ev. vindskivedekor men exkl. taktegel/takhuvar.

Åtagande 4 är snickarfärdigt. Invändig komplettering av skiva på insida yttervägg. isolering och dubbling an innerväggar. innertak. Komplett köks och garderobsinredning, dörrkarmar, ev. kanalinbyggnad, fönstersmygbrädor, fönsterbänkar, innertrapp exkl. tillbehör och dörrsmygbrädor exkl. efterbeslagning.

Åtagande 5 är efterbeslagning. Listning: golv, dörr, tak, fönsterfoder samt kakel- och ljusramplist. Tillbehör till innertrapp. Maskininstallation, montering av luckor, handtag, knoppar och trycken, ev. till och frånluftsdon, taktegelläggning och montering av takhuvar, men exkl. slutstädning. Med andra ord, montage av samtliga i standardleveransen ingående komponenter.

mvh Andreas28

Här kommer en bild på vår Domherre som den ser ut idag.

• Domherre_001.JPG
    Skapa konto
Så här ser vårat domherren ut idag. :)

• DSC00018.JPG
    Skapa konto
Var in och tittade på eran hemsida lite, hur många snickare är det igång? är det FH egna?

/ Lars

athena skrev:
Var in och tittade på eran hemsida lite, hur många snickare är det igång? är det FH egna?

/ Lars

FH villan har inga egna snickare, men samarbetspartners. Det är ett byggföretag från borlänge som gör stomresningen. De är 4 stycken.

Här kommer en bild som är tagen i dag efter att sista tegelpannan blev lagd.

Pernilla

• Domherre_002.JPG
    Skapa konto
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.