2 319 läst · 6 svar
2k läst
6 svar
Dörrproblem
Har beställt en ytterdörr från Elit-Dörren målad i en specifik NCS-kulör. Har en byggfirma som bygger huset och de har även beställt dörren. Detta gkordes i augusti. Efter en och en halv månad kommer dörren. Givetvis är den skadad och måste skickas i retur. Efter fem veckor kommer den tillbaka. Nu är det fel mått på dörren. Retur igen och en ny dörr ska komma vecka 52. Under tiden ska vi få rätt karm med en provisorisk dörr till och behöver då bara byta dörrbladet när den nya kommer. Den provisoriska dörren skulle kommit i fredags, alltså är den nu ca en vecka försenad. Det är stora glipor mellan den ytterdörr som satts dit under byggnationen och det drar svinkallt. Måste ha stora värmefläktar som värme så inte vattnet fryser. Någon med samma erfarenhet? Vilka krav på ersättning har ni ställt i så fall? Ersättning för elvärmen är väl det minsta man kan begära, eller?
Jag gillar din fru!
Mycket dåligt av dörr-tillverkaren, personligen så tycker jag att ni ska få dörren gratis. Vi bytte två ytterdörrar på huset för några månader sedan, självklart så var båda skadade. Dörr 1: Sprucket glas. Dörr 2. Spricka i dörren. Vi hade dock inga problem med att få det åtgärdat.
Håll i er nu! Dörren har kommit, är hel och i rätt kulör. Dessutom behöver vi inte betala för den! Höll på att svimma...