Idag skulle vi köpa dörrlister. Jag fick sån himla "beslutsångest" ??? Allmoge eller lite mer släta. Allmoge är ju snygga men ett tag var jag mycket för allmoge så jag blev så trött på det tillslut. Nu är jag rädd att jag tröttnar om jag väljer det! Men släta är ju lite tråkiga..... Det blev alltså inga lister idag! Får sova på saken...

På övervåningen i vårt tillbygge ville min fru har almogelister. I taket blev det sådana (smala), men runt dörrar och vid golvet förhalade jag beslutet ett tag (närmare bestämt minst 5 år).
I går bestämde hon sig för släta lister, och i dag köpte jag dom.
Sensmoral. 1 släta är billigare, 2 släta är lättare att städa, 3 trägen vinner.

valter53 skrev:
men runt dörrar och vid golvet förhalade jag beslutet ett tag (närmare bestämt minst 5 år).
I går bestämde hon sig för släta lister, och i dag köpte jag dom.
Hmmm..... 5 år :surprised:, det var säkert för att det skulle bli några lister där överhuvudtaget som hon 'valde' de släta ::) ;)

Nickolina, valet är ju beroende av hur ert hus ser ut, stil, inredning, övriga lister osv.
Jag får väl erkänna att om ni inte har ett väldigt stramt hus, typ funkis e.dyl, vilket jag antar att ni inte har för då hade du väl inte ens funderat på allmoge, så tycker jag att profilerade, vitmålade lister är väldigt vackra :).
Men det valet förutsätter ju att ni har samma typ överallt, alltså inte bara runt dörrarna.

MVH//Christina.

Vi har ett hus från 1983 som vi nu försöker "modernisera" och renovera. Vet inte riktigt om vi ska måla om eller byta ut dörrfoder. Badrummet har vi kaklat och därför är dörrlisterna borttagna och slängda så där är det akut med nytt NU. Vi ska köpa nya innedörrar så därför tar vi de listerna också.

Jag skulle välja släta.Men det är bara för att jag inte gillar krusiduller ;). Väljer man krusiduller ,typ allmoge så har du satt stilen på resten av huset direkt.Då är det svårt att få det moderna att gå i hop med det(om du nu inte gillar den stilen) för gör du det då skall du inte tveka.Men som sagt släta gå hem i alla lägen ;)

Lycka till!

Nickolina skrev:
Vi har ett hus från 1983 som vi nu försöker "modernisera" och renovera. Vet inte riktigt om vi ska måla om eller byta ut dörrfoder. Badrummet har vi kaklat och därför är dörrlisterna borttagna och slängda så där är det akut med nytt NU. Vi ska köpa nya innedörrar så därför tar vi de listerna också.
Akut blir det väl aldrig förrän det är dags att flytta ??? ;D

Visst kan det bli akut! Har väntat 1,5 år så blir jag snart galen!!! ::) >:( ;)

Det finns faktiskt en hel del mellan helt släta och krusidull-allmoge att välja på.

Ytterligare ett alternativ är att låta ett snickeri ta fram egna profiler efter era önskemål, köper man foder och socklar till ett helt hus behöver det inte bli dyrare än att köpa lagervaror.

Tvärtom faktiskt - vi fick våra socklar och foder för halva priset då vi lät ett snickeri ta fram de till oss.

//Anders

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.