209 läst · 4 svar
209 läst
4 svar
Divan soffa - luktar unket
Har en divan soffa som stått i förvaring o en källare som hade blivit fruktansvärt fuktig de sista åren. Soffan luktar nu källare/unket.. det fanns lite mögel på träet undertill.
Har tvättat alla överdragen i maskinen och låter soffan stå men luktar fortfarande. Kör just nu tyget med ättika+vatten+diskmedel+tygrengörning med citrus.
Hur ska jag rengöra struktur/trä under soffan tycker ni? Köra med ättika också?
Har tvättat alla överdragen i maskinen och låter soffan stå men luktar fortfarande. Kör just nu tyget med ättika+vatten+diskmedel+tygrengörning med citrus.
Hur ska jag rengöra struktur/trä under soffan tycker ni? Köra med ättika också?
Om det är mögel på trädelarna så skulle jag säga att det är kört, skummet är angripet och i princip omöjligt att få bort det ifrån.
Om du kan byta allt skum kanske det går att rädda, men billigare med en ny begagnad från blocket eller liknande.
Om du kan byta allt skum kanske det går att rädda, men billigare med en ny begagnad från blocket eller liknande.
Lite tillväxt på någon utav trädstrukturen vart det. Den lär har sugit åt sig mycket då soffbordet vart helt upprötet och fick slängas på plats.AXS skrev:
Ska köra några varv med en textiltvättmaskin och sen spruta ättika och citrus på trästrukturen och låta det stå några dagar. Annars slänger jag soffan då helt enkelt
Liknande trådar
-
Ställa soffa nära grannens hus som insynsskydd för att dj-vlas?
Juridik -
Skruvar till gångjärn till kökssoffa-lock
Möbelsnickeri -
Vad har Ni för tips om man ska bygga en stor L-formad kökssoffa
Kök -
Blandad försäljning till vrakpriser efter renovering - kakel, duschvägg, golvvärme, kökssoffa, Lisabo skrivbord, löpband
Säljes, Uthyres & Skänkes -
Bygga om - Mio soffa Nevada med cozy corner
Inredning