Jag har efter gårdagens regn och åskväder fått en display på min värmepump
som ser ut som på bilden. Jag vet inte säkert om det är åskan men det är lite misstänkt.
Det går inte att påverka displayen med knapparna
Det skvalpar en del från pumpen.
Det finns varmvatten, än så länge.
Kan det hjälpa att stänga av pumpen (matningen) och sätta igång den igen?
Pumpen är en IVT Greenline HT (jag blev osäker om det är en C eller H).
Den installerades ungefär runt 2005-06
som ser ut som på bilden. Jag vet inte säkert om det är åskan men det är lite misstänkt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Du kan ju prova och stänga av den och sen starta den och se om det hjälper. Annars är det nog din lokala rörfirma som gäller. När du sen starta pumpen så dröjer det en liten stund innan den går igång. Har för mig att det brukar stå 230 sekunder eller något liknande i displayen. Har samma pump hemma. Om det fortfarande är problem med displayen så får du nog ringa rörfirma.L Lazzeman skrev:Jag har efter gårdagens regn och åskväder fått en display på min värmepump
[bild]
[bild]
/A
OK tack...ska testa när jag kommer hem i emScsi skrev:Du kan ju prova och stänga av den och sen starta den och se om det hjälper. Annars är det nog din lokala rörfirma som gäller. När du sen starta pumpen så dröjer det en liten stund innan den går igång. Har för mig att det brukar stå 230 sekunder eller något liknande i displayen. Har samma pump hemma. Om det fortfarande är problem med displayen så får du nog ringa rörfirma.
/A
Slutrapport...jag återställde pumpen igår när jag kom hem genom att ställa om vippsäkringarna innanför dörrpanelen.
När den startade var displayen kontaktbar och korrekt.
den verkar producera varmvatten också...
När den startade var displayen kontaktbar och korrekt.
den verkar producera varmvatten också...
Medlem
· Gävleborgs Län
· 84 inlägg
Detta har också hänt mig nu efter senaste åskovädret. Det har nu blivit ett återkommande fel. Flera gånger har kompressorn gått och displayen sett ut sådär.Andreas La Motte skrev:
Gör jag pumpen strömlös så går det till sig men om jag ska bort på semester så vill jag ju inte att kompressorn ska stå och brumma i flera dagar? Vad göra?
L Lazzeman skrev:Jag har efter gårdagens regn och åskväder fått en display på min värmepump
[bild]
[bild]
En hjärndöd display ser ut sådär. Den får inte kontakt med kretskortet eller så är kretskortet trasigt
Medlem
· Gävleborgs Län
· 84 inlägg
Medlem
· Gävleborgs Län
· 84 inlägg
Har blivit sedan senaste åskan. Funkar perfekt några dagar sen när displayen ser ut sådär så går kompressorn konstant tills jag bryter strömmen och startar om pumpen. Som att romen inte flushar cachen och får slut på minne typK Knight skrev:
Liknande trådar
-
Trasig bergvärmepump IVT Greenline HT Plus med REGO 600. Det står CONLEGO CL83-0035 i displayen.
Värmepumpar -
Luftvärmepump display
Värmepumpar -
Displaybyte Poolvärmepump G&J Q20
Pool -
Ctc värmepump står på displayen inget behövs värme och iskallt elementer
Värme allmänt -
IVT bergvärmepump med tvetydig information på displayen
Värmepumpar