det finns ett kit med ny oring som man kan monteraL lilje84 skrev:
sök på E:15 här i bh
Lite svårt att se på filmen men är det där plasttråget med pumpen ansluter mot botten på diskmaskinen?
Jag har en Bosch där det fanns en bulletin på att det saknades riktig tätning där emellan.
Lösningen då är att sätta dit en oring emellan.
Min började läcka och jag satte dit denna oring själv som levereras med ett installations verktyg och instruktioner på hur den kunde monteras utan att behöva plocka ner hela maskinen i molekyler.
Trots detta var det lite knivigt eftersom stansad plåt är väldigt vass och skadar lätt en oring.
Man lossar på plasttråget så att man kan få en springa mellan plast och metall. Sedan trär man in oringen inifrån diskmaskinen.
Jag har en Bosch där det fanns en bulletin på att det saknades riktig tätning där emellan.
Min började läcka och jag satte dit denna oring själv som levereras med ett installations verktyg och instruktioner på hur den kunde monteras utan att behöva plocka ner hela maskinen i molekyler.
Trots detta var det lite knivigt eftersom stansad plåt är väldigt vass och skadar lätt en oring.
Man lossar på plasttråget så att man kan få en springa mellan plast och metall. Sedan trär man in oringen inifrån diskmaskinen.
Redigerat:
Japp det stämmer, det läcker mellan bottensilen och diskmaskinen.M Mardigan skrev:Lite svårt att se på filmen men är det där plasttråget med pumpen ansluter mot botten på diskmaskinen?
Där är en springa mellan plasttråget och metallen, jag kunde lägga min stålspackel där och då kom det massa vatten.
i värsta fall har skruvarna släppt från ovansidan och eller övergängatsL lilje84 skrev:
då kan man få byta hela plasttråget, rätt mycket jobb
Uppdatering på vårat läge! Hade en tekniker ute igen i måndags och han bytte det gråa "huset" slumpen. Körde ett snabbprogram och ingen vatten läcka. Jag körde igång en maskin efter att han åkt och får då upp e15.
Han kommer tillbaka och suger upp vattnet som fanns kvar och jag startar den på nyårsafton och då läcker det vatten samt e15 så nu har jag totalt betalat 3500 kr till en tekniker som ändå inte lagat maskinen.
Startade ett program idag och låg och tittade och det kommer någon droppe undertill där hålet är mot flottören. Men ser ingen läcka i maskinen 🤔
Finns det något jag kan göra själv innan jag ger upp och köper en ny?
Han kommer tillbaka och suger upp vattnet som fanns kvar och jag startar den på nyårsafton och då läcker det vatten samt e15 så nu har jag totalt betalat 3500 kr till en tekniker som ändå inte lagat maskinen.
Startade ett program idag och låg och tittade och det kommer någon droppe undertill där hålet är mot flottören. Men ser ingen läcka i maskinen 🤔
Finns det något jag kan göra själv innan jag ger upp och köper en ny?