143 läst · 7 svar
143 läst
7 svar
Diskmaskin löser bara upp en del av tabletten.
Vilket program kör du?
Själv kör jag bara pulver och tycker det är kanon, då kan jag själv dosera lagom mycket.
Själv kör jag bara pulver och tycker det är kanon, då kan jag själv dosera lagom mycket.
Kontrollera att luckan kan öppnas ordentligt (så att tabletten kan ramla ner i diskmaskinen). Om tabletten stannar kvar i tablettfacket är det relativt vanligt att den inte löses upp helt eftersom den inte utsätts för så mycket vatten. Det kan hända om något är i vägen för luckan exempelvis om den övre backen inte är inskjuten ordentligt.
Först körde jag ett ECO 50° program och sen provade jag något auto 45° - 65°, har precis köpt en lägenhet och diskmaskinen kom med, så det är därför jag bara har använt den så få gånger.E EttAnvändarnamn skrev:
Jag har provat 3 gånger, och alla gånger har alla backar varit inskjutna ordentligt. Det finns en hållare där säkert tabletten ska ramla in i, kan man lägga tabletten dit direkt?J Johrnak skrev:Kontrollera att luckan kan öppnas ordentligt (så att tabletten kan ramla ner i diskmaskinen). Om tabletten stannar kvar i tablettfacket är det relativt vanligt att den inte löses upp helt eftersom den inte utsätts för så mycket vatten. Det kan hända om något är i vägen för luckan exempelvis om den övre backen inte är inskjuten ordentligt.