787 läst · 4 svar
787 läst
4 svar
Diskmaskin läckage, kall mm
Hej,
Har en ett par-tre år gammal diskmaskin Husqvarna QB6363I som trilskas och jag försöker få ordning på. Den har inte diskat helt rent en period och också fastnat ett par gånger med felkod 20, att filtret behöver rengöras. Vid rengöring kördes maskinen av misstag utan spolarmar och efter det blev det felkod 30, läckage och vatten i botten. Drog fram maskinen och torkade upp och allt verkar fungera och jag satte en på plats igen, väl på plats blev det felkod 30 igen. Osäker om det är så att luckan inte gått igen ordentligt när diskmaskinen står på plats. När jag kör den utdragen verkar den fungera och tycker inte det verkar läcka men får känslan av att vattnet inte värmer upp. Tips på vad som kan vara fel?
Hälsningar
Anders
Har en ett par-tre år gammal diskmaskin Husqvarna QB6363I som trilskas och jag försöker få ordning på. Den har inte diskat helt rent en period och också fastnat ett par gånger med felkod 20, att filtret behöver rengöras. Vid rengöring kördes maskinen av misstag utan spolarmar och efter det blev det felkod 30, läckage och vatten i botten. Drog fram maskinen och torkade upp och allt verkar fungera och jag satte en på plats igen, väl på plats blev det felkod 30 igen. Osäker om det är så att luckan inte gått igen ordentligt när diskmaskinen står på plats. När jag kör den utdragen verkar den fungera och tycker inte det verkar läcka men får känslan av att vattnet inte värmer upp. Tips på vad som kan vara fel?
Hälsningar
Anders
Vatten på plåten under möjligt. En del DM har en frigolitflotör som lyfter och stänger allt, normalt brukar tömningspumpen då gå konstant. en annan typ av DM har som en liten bit av disktrasa sittande i alldeles framkant,nedstucken mellan vid en microbrytare. När den blir blöt så klämms den ihop och samma sak händer, bara ta bort, torka och sätta tillbaka.
Efter att jag tömt botten och torkat upp går diskmaskinen igen men ser inget uppenbart läckage och frågan är om felen hänger ihop på något sätt. Nu går den men vattnet blir inte varmt.J jonaserik skrev:Vatten på plåten under möjligt. En del DM har en frigolitflotör som lyfter och stänger allt, normalt brukar tömningspumpen då gå konstant. en annan typ av DM har som en liten bit av disktrasa sittande i alldeles framkant,nedstucken mellan vid en microbrytare. När den blir blöt så klämms den ihop och samma sak händer, bara ta bort, torka och sätta tillbaka.
Bortsett från att hela denna konstruktionen är per definition skit, så är det vanligt att värmaren som är integrerad i motorn som lägger av MEN kretskortsfel är väldigt väldigt väldigt vanligt på denna plattform.A andersgd skrev:
Kretskorten brukar hålla 5-år + - någon månad, och din maskin började tillverkas 2018...
Har Du köpt den på RÄTT ställe så är det 5-års garanti på husqvarna i normalfallet!
Så fram med kvittot!
annars 2000.- för kretskort och 850.- för värmaren
köp båda samtidigt!
och den undre spolarmen för 500.-
Liknande trådar
-
Litet läckage kallvatten tvättställ
Vatten & Avlopp -
Hur startar jag mitt 29-minutersprogram på IKEA Kallboda diskmaskin?
Vitvaror -
Läckage källarvägg
Byggmaterial & Byggteknik -
Varför stinker det avlopp under diskmaskinen och i källarutrymmet?
Vatten & Avlopp -
Vad kallas denna slangmuff i Electrolux diskmaskin ESF6251X?
Vitvaror