Mats-S
Personligen skulle jag inte köpa en "no name" diskmaskin från IKEA, har hört blandade synpunkter på deras no name produkter till köket. Men givetvis kan jag ha fel :)
Samma med touch på vitvaror, många tycker inte om det, men andra tycker att det fungerar. Men det är ju lätt att "trycka fel" på en sådan panel.

Hursomhelst skulle jag kolla upp lite alternativ på webben, typ 30.se har många alternativ i olika prisklasser. Jag har handlat ett antal vitvaror där genom åren, har alltid fungerat bra med dom :)
 
  • Gilla
mrbaldvin och 1 till
  • Laddar…
MrJay
Mats-S Mats-S skrev:
Personligen skulle jag inte köpa en "no name" diskmaskin från IKEA, har hört blandade synpunkter på deras no name produkter till köket. Men givetvis kan jag ha fel :)
Samma med touch på vitvaror, många tycker inte om det, men andra tycker att det fungerar. Men det är ju lätt att "trycka fel" på en sådan panel.

Hursomhelst skulle jag kolla upp lite alternativ på webben, typ 30.se har många alternativ i olika prisklasser. Jag har handlat ett antal vitvaror där genom åren, har alltid fungerat bra med dom :)
IKEA kör med Whirlpool om jag kommer ihåg rätt. Vi har haft vår (60cm modell, inbyggd, fysiska knappar) i snart 5 år som har fungerat utmärkt! Inga fel eller konstigheter överhuvudtaget. Jag tror inte du kan välja fel med IKEA, de har många fler kunder än någon annan och bra garantier utan tjafs.
 
Redigerat:
Tack för svar, den som jag länkat i tråden är från Electrolux så det är ok. Det är ff touchknappar som gör mig osäker.
Någon som har erfarenhet av touch?
 
Woman1 Woman1 skrev:
Tack för svar, den som jag länkat i tråden är från Electrolux så det är ok. Det är ff touchknappar som gör mig osäker.
Någon som har erfarenhet av touch?
Nu är det en tvättmaskin i och för sig men den inköptes 1994 med touch, den funkar klockrent fortfarande 24 år gammal. Cylinda var bra svensk kvalité på den tiden iallafall.
 
  • Gilla
Woman1
  • Laddar…
M Misstaget skrev:
Nu är det en tvättmaskin i och för sig men den inköptes 1994 med touch, den funkar klockrent fortfarande 24 år gammal. Cylinda var bra svensk kvalité på den tiden iallafall.
wow, 24 år
Min diskmaskin Husqvarna höll 16 år
 
Mats-S
Det intressanta är varför man kör under namnet IKEA då ... som alla vet är en Electrolux inte identisk med en annan Electrolux ...
Det jag har hört och delvis verifierat, är att när typ Elux sätter ut sitt riktiga varumärke på maskinen så är det en typ av kvalitetsstämpel, när man säljer den under "no-name" kan det vara lite si och så med den biten, tex att den är tillverkad på en "lågprislina" ... har sett åtskilliga exempel på arbetsplatser där jag jobbat att vitvaror från IKEA har hållit klart dålig kvalitet.

Så varför chansa när man kan köpa varumärket direkt utan mellanlandning hos IKEA?
 
Vi har den medelstor ikea diskmaskin i stugan.
Kan absolut icke anbefale den.

Även på længste program har den svært att diska rent.
 
K kasper1 skrev:
Vi har den medelstor ikea diskmaskin i stugan.
Kan absolut icke anbefale den.

Även på længste program har den svært att diska rent.
Antar att det är den med knappar o ingen touch
 
Woman1 Woman1 skrev:
Antar att det är den med knappar o ingen touch
Korrekt.

Den diskar otroligt dårligt även på længste program och är helt sikker på min top10 lista over dårlige köp sammen med ikea's ugn hvor fläkten ramlede af :)
 
K kasper1 skrev:
Korrekt.

Den diskar otroligt dårligt även på længste program och är helt sikker på min top10 lista over dårlige köp sammen med ikea's ugn hvor fläkten ramlede af :)
ååååå shit
 
Tyvärr bare Medelstor och en annan som jag har glömt märket på, där passer i Ikea's kök.
Om du icke har et Ikea kök tror jag faktisk inte alls du får luckan på framsidan till att passa i höjd.
 
K kasper1 skrev:
Tyvärr bare Medelstor och en annan som jag har glömt märket på, där passer i Ikea's kök.
Om du icke har et Ikea kök tror jag faktisk inte alls du får luckan på framsidan till att passa i höjd.
jodå, inga problem
 
  • Gilla
kasper1
  • Laddar…
Woman1 Woman1 skrev:
Någon som har erfarenhet av touch?
Vi har diskmaskin med touchknappar på jobbet och jag har tyvärr inte "touch-fingrar" så jag får alltid be någon anna starta den.
 
  • Gilla
Woman1
  • Laddar…
A
touch i kök är inte optimalt
finns ingen restaurang med detta
 
  • Gilla
Woman1
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.