BirgitS
Menar du att du vill ha en diskbänk i plåt men den ska inte vara i rostfritt stål?
Det kommer knappast att fungera att måla plåten med det slitage som förekommer på en diskbänk.
Mässing finns också men åldras väl inte så bra.

Annars så kan man ju använda godtycklig bänkskiva som man sätter in en ho i. Bänkskivor finns ju i en massa olika färger, material och mönster.

Diskbänken behöver inte vara i plåt, någon form av kvarskomposit eller silgranit eller så skulle funka, men jag skulle vilja att den är
140 cm bred för att få en ordentlig avrinningsyta som sitter ihop med diskhon, dvs inte att avrinningsytan blir på bänkskivan.

H hakaninorr skrev:
Jag skulle vilja ha en diskbänk som är 140 cm lång, den får gärna ha en stor 60-80 cm stor diskho, men inte ha blank-rostfri finish utan hellre mörkare grå eller svart eller beige eller vit…
Det finns ju inte, eller?!
Det finns massor om du betalar för det. Du kan beställa en från tex purus med exakta mått, vilka hoar du vill samt med den ytfinish du vill ha. Men skall du ha en billig med tunn plåt för ngn tusenlapp så får du nog ta det lilla som finns Jag gjorde samma resa med just en 140 bänk för ett år sedan, det slutade med att jag måttbeställde en då jag inte står ut med sladderplåt.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.