Det var ju en rätt seriös utvärdering.
Som sagt utfallet var nog det de flesta förväntade sig. Hoppas att TS är nöjd nu.
 
D Daniel 109 skrev:
Det var ju en rätt seriös utvärdering.
Som sagt utfallet var nog det de flesta förväntade sig. Hoppas att TS är nöjd nu.
Mycket seriös kanal på Youtube för övrigt. Han testar lite allt möjligt inkl många verktyg osv. Rekommenderas!
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
F
D Daniel 109 skrev:
Det var ju en rätt seriös utvärdering.
Som sagt utfallet var nog det de flesta förväntade sig. Hoppas att TS är nöjd nu.
Hmmm, så du tyckte allltså den var seriösare än Redneck-filmen TS postade? :crysmile::crysmile:
 
Jag fåt erkänna att jag inte ens tittade på den filmen.
 
F
D Daniel 109 skrev:
Jag fåt erkänna att jag inte ens tittade på den filmen.
Gör det…. Jag har svårt att avgöra om det är nån som försöker driva med folk eller verkligen menar allvar.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
För att försvara redneck-filmen så visar den i stort sett bara att man kan göra vätgas via elektrolys i en glasburk kopplad till bilens generator.
 
  • Gilla
Anonymiserad 168520
  • Laddar…
P
blackarrow blackarrow skrev:
Vad gjorde han då med den vätgas och den syrgas som bildades då han elektrolyserade vattnet lite grann?
Vatten är en molekyl bestående av två väteatomer och en syreatom. Vid förbränning av väte och syre bildas denna molekyl samtidigt som energi frigörs.
Vatten är resultatet av förbränningen och vatten går alltså inte att elda eftersom det är resultatet av en förbränning.

Man skulle kunna tänka sig samma lösning på CO2 problemet, den globala uppvärmningen. Elda upp CO2 om och om igen, men det går ju inte. Inte ens om man bara tillsätter lite CO2 till en förbränningsprocess.

Tyvärr går det åt mer energi för att ”slå isär” H2O till 2H + O gaser (eller CO2 till C + O) än vad som frigjordes.

[Svar på inlägg som jag tror försvann]
Om du skulle tillsätta en mindre mängd vätgas till tex en bensindriven insprutningsmotor kommer lamdasonden vid katalysatorn att känna av att syrehalten i avgaserna minskar. Om för mycket bränsle kommer in i motorn kommer inte syret att räcka för att förbränna bränslet i motorn. Då kommer inte katalysatorn att fungera.
Då reglerar styrelektroniken ner mängden bränsle som sprutas in för att uppnå optimal förbränning.
Den minskade åtgången av det flytande bränslet vilket leder till minskad bensinförbrukning om man inte tar hänsyn till vätgasen som förbrukades och förutsätter att vätgasen inte tillverkats med bilens bensin som energikälla.
Vet inte riktigt varför jag tycker om detta ämne, men bara ämnet vatten H2O är intressant.

Som jag fattar knäppisarna eller genierna, som experimenterar med vätgas på det viset jag eftersöker = direkttillverkad. Tar överskottselen från befintliga generatorer i sina fordon, för att åstadkomma en liten mängd explosiv gas utveckling.

Vad är det som hindrar syremolekylen att följa med i gasflödet? Att det borde kunna förklara bibehållen funktion förbränning med hänsyn till lambdasonden? Att den uppfattar det som ok?

Styrelektroniken för bränslegivande mekanismer. Gaspedalen känner jag till. Duktigt okunnig i övrigt. Du har angett någon ledtråd. Som jag spekulerar om inte borde reagera ”fel”.

Menar på att ifall man startar en vanlig ottomotor, och vätgas+syre+den vanliga luftblandningen ca 78%kväve 21%syre 1%ädelgaser några milliondelar CO2. Spelar med gaspedalen, motorn levererar brum brum..

Effekten mäts på nåt vis, förutom på hastighetsmätaren. Om då effekten ökar därför vätgas exploderar i motorn tillsammans med bensin eller dieselångor. Borde inte den extra effekten ge den signalfunktion tillbaka till bränsleförbrukningsfunktionen? Att det räcker med bränsle, dvs lägre förbrukningsgrad helt enligt önskad effekt?
 
Det du missar är att generatorn måste få in dubbelt så mycket energi in på remskivan som du tar ut på ledningarna.
 
P
D Daniel 109 skrev:
Det du missar är att generatorn måste få in dubbelt så mycket energi in på remskivan som du tar ut på ledningarna.
Du menar åtgången av bränsle ökar om generatorn oxå driver en HHO bränslecell? Och att den ökningen motsvarar det minskade behov av explosioner, som i sin tur kan minska behovet av bränsle men orsaka längre körsträcka per tankning?

https://www.hhoplus.com/3-hho-cars-...MI0OqeoJGc8wIVy8SyCh3yjAUiEAAYASABEgLpsfD_BwE

Är detta rena bluffaffärerna då? Falsk marknadsföring?
 
P
F fsn skrev:
Gör det…. Jag har svårt att avgöra om det är nån som försöker driva med folk eller verkligen menar allvar.
Ett tips: allvar!
 
Ja, som jag försökte förklara så förlorar du 90% av energin som går via vätgasen.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
F
P Psykoppout skrev:
Ett tips: allvar!
Jag tycker detta är superintressant och jag tycker man kan dra direkta paralleller till tråden med aluminiumstruten som skulle förse hela världen med el genom en överetablering x10 med vindsnurror. Och även med vaccinixerna som letar bevis i alternativ media och bland fåntrattar som lägger upp Youtubefilmer för att vaccinet inte fungerar, Covid finns inte, Microsoft är universums härskare mm.

Det är möjligt att trailer trashet i din filmlänk menar allvar men tror du på det så är du inget annat än en foliehatt som inte söker en vetenskaplig sanning utan letar alternativa news för att ”bevisa” nåt du inte kan hitta vetenskapligt stöd för men redan bestämt dig för att det är sant. Allt med 100% faktaresistans som vanligtvis förklaras med konsporationsteorier och mörkläggning. Alltså mer eller mindre definitionen av foliehatt.

Hade detta fungerat, alltså om spjälkningen av vatten till syre och vätgas var mindre energikrävande än vad man får ut så hade nån gjort detta för länge sen och tekniken skulle dominera över allt annat, vi hade inte haft några energiproblem och alla hade haft en lite evighetsmaskin hemma.

Bara av ren nyfikenhet, vad tycker du om den andra filmen, han som verkligen testade, la på konstant belastning på elverket och verkligen visade på att det inte fungerade? Det var väl så att han var köpt av oljeindustrin, eller var tror du?
 
  • Gilla
  • Älska
RoAd och 2 till
  • Laddar…
C
D Daniel 109 skrev:
Nej, det är en dålig försvenskning av trolling. Det är en helt annan fiskemetod.
En annan fiskemetod ja, men inte så dum översättning av slanguttrycket egentligen. Dels eftersom tråla sedan länge populärt använts i svenskan som uttryck för att "fiska efter något" enligt samma analogi, dels eftersom det låter nästan likadant.
 
  • Gilla
Psykoppout
  • Laddar…
A
P Psykoppout skrev:
Du menar åtgången av bränsle ökar om generatorn oxå driver en HHO bränslecell? Och att den ökningen motsvarar det minskade behov av explosioner, som i sin tur kan minska behovet av bränsle men orsaka längre körsträcka per tankning?

[länk]

Är detta rena bluffaffärerna då? Falsk marknadsföring?
Fick inte länken att fungera..
 
  • Gilla
Psykoppout
  • Laddar…
F
P Psykoppout skrev:
Du menar åtgången av bränsle ökar om generatorn oxå driver en HHO bränslecell? Och att den ökningen motsvarar det minskade behov av explosioner, som i sin tur kan minska behovet av bränsle men orsaka längre körsträcka per tankning?

[länk]

Är detta rena bluffaffärerna då? Falsk marknadsföring?
Ja, det är bull och det framgår med önskvärd tydlighet i videon länkad i inlägg #74
 
  • Gilla
Psykoppout
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.