Har en diplomatdörr som vi köpte lättare begagnad som ej hade suttit monterad. Nu har den suttit i 3 veckor och listen runt fönstret har spruckit. Nån som har varit med om detta innan? Eller något tips att fixa detta?

• Sprucken list runt fönstret på en diplomatdörr efter tre veckors användning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Listen runt fönstret på en diplomatdörr har spruckit efter tre veckor, med tydliga sprickor i materialet.
    Skapa konto
  • Sprucken list runt dörrfönster på diplomatdörr, monterad i tre veckor, visar tydliga sprickor i vit ram.
    Skapa konto
Förmodligen har mdf:en svällt och färgen spruckit pga fukt. De där skräpdörrarna är inte för utomhusbruk egentligen. Tyvärr.

SågspånPappspikEternit SågspånPappspikEternit skrev:
Förmodligen har mdf:en svällt och färgen spruckit pga fukt. De där skräpdörrarna är inte för utomhusbruk egentligen. Tyvärr.
Okej så det enda egentligen är att köpa en ny dörr då

FermRobin FermRobin skrev:
Okej så det enda egentligen är att köpa en ny dörr då
Tyvärr, ja. Men de flesta ytterdörrar är av just mdf, så det är nog bäst att sätta upp ett litet skärmtak för att skydda er nästa dörr mot regn. (Helt sjukt, jag vet.)

• Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
R
FermRobin FermRobin skrev:
Har en diplomatdörr som vi köpte lättare begagnad som ej hade suttit monterad. Nu har den suttit i 3 veckor och listen runt fönstret har spruckit. Nån som har varit med om detta innan? Eller något tips att fixa detta?
Hur ser väderskyddet ut ovanifrån?

Kollar man på bilderna så har någon siliconat rutan i nederkant. Så förutom dålig kvalitet överlag så har det redan varit något slags bekymmer där.

• Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Ja någon har siliionat. Kan meddela att dörren är omålad så har nog blivit förd bakom ljuset med denna dörren tyvärr. Har börjat slipa för att sedan kunna spackla upp skiten

• Arg
Dr Benz
  • Laddar…
MultiMan
Lita aldrig på en säljare, det lärde jag mig den hårda vägen tidigt. Köper du begagnat och inte är insatt tillräckligt, försök ta med en kompis som kan mer, eller läs på nog i förväg. Dörrar är ju ändå rätt dyra, som i detta tråkiga fallet.

MultiMan MultiMan skrev:
Lita aldrig på en säljare, det lärde jag mig den hårda vägen tidigt. Köper du begagnat och inte är insatt tillräckligt, försök ta med en kompis som kan mer, eller läs på nog i förväg. Dörrar är ju ändå rätt dyra, som i detta tråkiga fallet.
Ja men precis, tyvärr köpte jag den på bild! Och min far hämtade den eftersom det var en bit att åka. Men blir nog en dörr med garanti nästa gång

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.