Någon som har någon aning om vad det menas?

Jag har boxer och den är inkopplad till en förstärkare och sen vidare till teven (allt i hdmi kablar).
Det har fungerar hela tiden, men igår när frugan startade så fick hon ingen bra bild. Ljud kom men bilden gick inte att tyda. Hon kopplade då förbi förstärkaren och satte Boxers hdmi direkt i teven och då fick hon bild och ljud via teben.

Nu testade jag igen att koppla in via förstärkaren och då kom det först upp "din teve stödjer inte hdcp, byt till scart" och sen blev bilden kass.

Är det så att förstärkaren kanske börjar ge sig, eller kan det vara något annat skit? Jag testade en annan hdmi kabel från förstärkaren till teven utan resultat, testade även en annan hdmi port i teven.

• Vardagsrum med färgglad TV-skärm, leksakstågbana på golvet och inramade bilder på väggen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
#tv
Vilken tv, box och förstärkare har du? Har det kommit någon uppdatering till boxen som kan ha slagit på hdcp? Hdcp är ett ”kopieringsskydd” som ska säkerställa att du inte sparar det du tittar på för piratkopiering. Alla prylar måste stödja det för att bilden inte ska bli kass, och nu verkar boxen eller tvn tycka att förstärkaren är opålitlig.

F fredrik.johansson skrev:
Vilken tv, box och förstärkare har du? Har det kommit någon uppdatering till boxen som kan ha slagit på hdcp? Hdcp är ett ”kopieringsskydd” som ska säkerställa att du inte sparar det du tittar på för piratkopiering. Alla prylar måste stödja det för att bilden inte ska bli kass, och nu verkar boxen eller tvn tycka att förstärkaren är opålitlig.
Teven är en Hitachi 65HL8000, förstärkaren är en Panasonic (en reciever) mer vet jag inte direkt om den och boxer är humax (någon inspelningsbar variant). Men tror det ligger mer mellan förstärkaren och teven, för fick likadant när jag slog på min Chrome cast med google-tv.

Men nu fungerar allt igen. Jag slog av strömbrytaren på grenuttag det sitter i och slog på den igen, då kom allt igång igen..

• Gilla
fredrik.johansson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.