- Underlimmad på tok för liten diskho (sådan som tidigare nämnts med en liten och en stor ho) med typ två kvadratdecimeter avställningsyta. Och de där silarna, my god, vem kom på den skiten??

Ekbänksskiva eftersom jag inte sköter den trots att jag lovade det.

/Joel
 
MathiasS skrev:
Jag gillar din prioritering. 100mbit fiber till lekrummet men lägereld i köket för att laga mat. d^_^b
:D

Hustrun har utnyttja fibern till max för att shoppa loss inför den förestående köksrenoveringen. Tro mej..
 
Fläkt i glas och rostfritt..... Helt omöjligt att hålla snygg
 
Skall om någon dag flytta in i vårt nya hem och kök.
Observera att detta är standard ej några val jag gjort.

Ekskiva med underlimmad diskho med två hoar, ingen avställningsyta förutom ekskivan. Samt 60 cm spishäll överlimmad. Känner redan nu allt skräp som fastnar runt kanten.

Samt samma ekparkett i köksdelen som övriga lägenheten.

.
 
- Ingen köksfläkt
- Öppna hyllplan ovanför köksbänk/spis istf. överskåp
- Marmor i köksbänk
- Överkänslig induktionshäll
- Dåligt med avställnings/arbetsytor
- Ingen skärbräda
- Diskho vit porslin

+ Ganska så snyggt, när det är rent...
 
- För få uttag planerades in vid köksbygget...
+ Färre el-pryttlar framme...
 
- att vi inte tog en extra bred häll-
- fel färg på kaklet som vi retar oss på dagligen
- jättedålig sopförvaring, alldeles för snålt tilltagen sedan vi införde sortering i kommunen.
 
Det sämsta med vårt kök är att diskbänken inte går ut tillräckligt över skåpsdörrarna till vaskskåpet. Det rinner vatten där när man diskar så dörrarna har blivit fula och fuktskadade av vattnet.
 
Köket är inte färdigt ännu, men diskhon Desire GL-52-L från Stala är en riktig mardröm, första som levererades var knäckt i kanten, buntbanden som bockat till ena hörnet, andra som kom var också tillknölad på samma sätt, dock mindre. Fick bättre pris och behöll den, så nu när det är dags att montera skiten så lossnar ett fäste från svetsarna på undersidan.

Tillbaka med den också, väntar nu på nummer 3.

Uruselt förpackade, bara lite kartong runt om.

Få se hur många man måste beta av innan det får bli nga annan modell.
 
Handtagen till våra lådor är konstigt konstruerade, det står ut ett par cm på båda sidorna av fästet, hakar alltid i fickan på mjukisbrallorna så att man nästan sliter sönder den, alternativt i Y-fronten på kallingarna!

Norrl
 
Åh, detta var en supertråd för oss som just håller på att planera nytt kök. d^_^b

Anledningen till vår köksrenovering är främst att vår köksinredning är ett hemmabygge i en fd numera utbyggd utbyggd sommarstuga. Uppskattningsvis 60cm hög (känns det som iaf). Man får stå dubbelvikt och diska om man är längre än 120cm. Annars är skåpar m.m. egentligen väldigt rejäla och bra, dock målade i en gräslig grönfärg.
 
Kullan skrev:
Åh, detta var en supertråd för oss som just håller på att planera nytt kök. d^_^b

Anledningen till vår köksrenovering är främst att vår köksinredning är ett hemmabygge i en fd numera utbyggd utbyggd sommarstuga. Uppskattningsvis 60cm hög (känns det som iaf). Man får stå dubbelvikt och diska om man är längre än 120cm. Annars är skåpar m.m. egentligen väldigt rejäla och bra, dock målade i en gräslig grönfärg.
om du vill behålla dom gamla skåp så kan du få ett tips jag hittade i forum en gång.
Någon höjde arbetsbänken genom att höja socklen. Annat tips var att bygga uppåt och montera lådor under arbetsbänken så fick man bänken i önskad höjd :)
gaia
 
Jag håller med dem här som spyr galla över korgsilarna i vasken. Det är något jag verkligen skulle beställt annorlunda om jag haft en aning om hur sur jag skulle bli varje gång jag ska göra rent dem.
 
gaia skrev:
Jag köper en häll först när reglaget kan monteras separat i ögonhöjd på köksfläktens kant :). Barnsäkert, kladdfritt och läsbart på långt hål :). Ser inget praktiskt i det som säljs idag....
gaia
Risken är nog snarast att du är försent ute. Se bifogad bild, detta satte jag in för c:a 15 år sedan. Sen tog det inte många år förrän leverantören tog bort detta utförande ur sitt sortiment. Beklagligt. Precis som du säger så får man en oöverträffat bra överblick. En extra finess är att vredens bakgrundsbelysning ändrar färg steglöst mellan blekgult och mörkrött efter hur mycket kräm man dragit på, så man ser på en gång om någon zon skulle stå på för fullt.
 
  • P3270111b.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
MatsTyresö skrev:
Risken är nog snarast att du är försent ute. Se bifogad bild, detta satte jag in för c:a 15 år sedan. .
Tror jag känner igen bilden ....Kupperbusch ? Har haft i förra huset, placerade styrningen i skåpet under :(. Dom är alltid ett steg före men satsar ej så mycket på reklam och man ofta missar deras 100% genomtänkta produkter av hög kvalitet som inte följer några trender.
gaia
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.