189 läst · 6 svar
189 läst
6 svar
Dimension överliggare 2st gungor mellan träd
Hej
Jag behöver råd. Jag har 2st tallar med 4.5m mellanrum där jag tänkte dra fast en regel och 2st gungor mellan (1 babygunga och 1 vuxengunga).
Jag har 45x95 regel av rätt längd hemma samt 45x145 regel. 145 regeln känns väldigt grov och klumpig på plats men jag är orolig att 95 regeln är för vek..optimalt åker jag kanske och köper en 95x120 men tänkte be om råd här först.
Klarar man sig på 45x95 med 4.5m mellan och 2 st gungor?
Jag behöver råd. Jag har 2st tallar med 4.5m mellanrum där jag tänkte dra fast en regel och 2st gungor mellan (1 babygunga och 1 vuxengunga).
Jag har 45x95 regel av rätt längd hemma samt 45x145 regel. 145 regeln känns väldigt grov och klumpig på plats men jag är orolig att 95 regeln är för vek..optimalt åker jag kanske och köper en 95x120 men tänkte be om råd här först.
Ok. Men borde jag inte kunna köra på 45x145 som jag har liggandes? Om du tycker 45 är för smalt för krokar får jag väl hitta annan lösning på gungfäste eller borra ett 10mm hål en bit upp där gungsnöret fästs.
Jag tänkte dra var sin fransk skruv på varje sida för att hänga upp regeln, sen säkrar jag och surrar fast den efteråt.
Jag tänkte dra var sin fransk skruv på varje sida för att hänga upp regeln, sen säkrar jag och surrar fast den efteråt.
Hänger med, du kan prova med 45X145 och se om det sviktar, barnen växer och blir tyngre. Det ska vara trapetskrokar så det kan röra sig i infästningen, borra då före med en borr som är ca 1 - 2 mm mindre än kärnan på kroken. då biter det bra och spräcker inte regeln.V VallValle skrev:Ok. Men borde jag inte kunna köra på 45x145 som jag har liggandes? Om du tycker 45 är för smalt för krokar får jag väl hitta annan lösning på gungfäste eller borra ett 10mm hål en bit upp där gungsnöret fästs.
Toppen, jag testar det. Tack för tipsen.J jonaserik skrev:
Tror också på 145 efter att ha haft liknande installation. Ett tips är att inte skruva/ spika fast regeln, iaf inte i båda träden då de kommer röra sig och ha av skruv/ spik. Alt fästa en kort regelbit under som regeln vilar på och sen surra med snyggt rep typ.V VallValle skrev:Hej
Klicka här för att svara