Hej,
Renoverar golv badrum källare, 11kvm. I botten paddad makadam därefter tunt lager eps-cement som jag tryck fast xps250 skivor i och därefter lagt ytterligare ett lager eps-cement om ca 5cm som täcker hela kalaset. Upplever att konstruktionen känns helt stum.
Rörmokaren kommer imorgon och lägger slangen för värmen och därefter tänkte jag flytspackla plant ca 3cm vilket kommer byggas på ytterligare när det spacklas fall.
Frågan är vilken dimension på armering jag ska använda, antingen 2,5mm golvnät med maskstorlek 7cm eller vanligt 4150 armeringsnät?
4150 hamnar ju ganska högt upp i kakan vilket skulle kunna göra det lite tjorvigare om det inte täcks hela första varvet eftersom jag ska upp med ytterligare vägg in mot bastun samt en halvvägg in mot duschen.
Kommer använda finjas 265fr spackel. I beskrivningen för flytande konstruktion eller på lättbetong rekommenderar dom 4150 men i beskrivningen för deras eps-cement rekommenderar dom golvnät 2,5cm i avjämningsmassan, dock är ju min konstruktion lite oortodox och inget dom rekommenderar med xps-skivor i eps-cementen.
Någon som har erfarenhet/åsikt i frågan?