Försökte mig på en 110 slang till vedspisen i köket då pipan är utdömd, rektangulära kanaler 16x13 cm ich.
Men de va lögn i he*vete.. Pipan svängar som ett S mellan våningsplanen och jag nöp fast den nått djä*ulskt.
Har rensat med rensare och metallborst så jag trodde verkligen att det skulle funka men dimension i krökarna kan väll va vad som helst efter 100 år..Fick upp den med hjälp av 5 tons domkraft.

Vedspisen är en "snålspis med 2 plattor och är enbart 37 cm djup. Vågar man sig på att beställa en 80 slang elr är det för liten dimension?
Lr blir det till att knacka upp kröken och försöka snirkla sig förbi utvändigt?
100 kanske kanske kan funka men skulle må fysiskt illa att vaska ännu mer pengar.
Idag är det lördag så sotaren lär grogga istället för att svara i telefon så hoppas på lite snabb hjälp härifrån!

Tack!

R
Nu är det söndag och sotaren kvicknar till :D för en ny vecka i morgon , han är nog den enda som kan svara dig

• Gilla
Veent
  • Laddar…
R rävlyan skrev:
Nu är det söndag och sotaren kvicknar till :D för en ny vecka i morgon , han är nog den enda som kan svara dig

Haha ja, jag får slå en pling imorrnbitti

• Gilla
rävlyan
  • Laddar…
varför inte glidgjuta skorstenen istället? Finns någon tråd här på bh där flera gör det.

• Gilla
ricebridge
  • Laddar…
O Octavianus skrev:
varför inte glidgjuta skorstenen istället? Finns någon tråd här på bh där flera gör det.
Glidgjutning is da shit. Men låt en firma göra det.

O Octavianus skrev:
Har läst den och deklart det är gångbart men det sluta med att jag tog upp 3 hål i stocken och drog ner ett 100 rör. Så nu hoppas vi sotaren blir nöjd.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.