Hej
Vi isolerar vinden I tak och väggar och inreder vinden. Någon som vet hur jag ska fästa diffusionsspärren mot finputsad murstock? Det ska ju bli tätt! Dessutom Murstocken står delvis där det ska bli rum och delvis där det är oisolerad kattvinden. Så det måste till diffusionsspärr där väggen ansluter till murstocken oxå. Murstocken är ca 1.5x1m. Förrut värmdes huset upp med pelletspanna. Den har nu bytts till värmepump. Nu eldar vi endast för mysbehov i braskamin på bottenvåningen. Murstocken blir ljummen men ej varm vid kraftig eldning i braskaminen.
Jag såg att frågan ställdes år 2008 i forumet men den fick aldrig fick något precist då. Jag är tacksam för alla erfarenheter och tips! Finputsad murstock omgiven av isolering och ångspärr på en vind under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag är osäker på hur man gör men tror... Inget brännbart mot murstock är nog kraven. Tror inte man bryr sig om vardagseldning utan oroar sig mer för sotbrand där det handlar om hur fort brandkåren kan vara på plats. Du behöver prata med dom som ditt brandförsvar delegerat sorningsansvaret till tyvärr hur du ska göra. Dom kanske vill att du monterar minerit eller liknande med luftspalt innan plasten.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.