8 769 läst · 187 svar
9k läst
187 svar
Dieselpriser får åkerier att lägga ner verksamheten
Medlem
· Västernorrland
· 10 734 inlägg
man kan säkert ge sig sjutton på att de utländska åkarna som kör i sverige regelbundet kör drivmedel fram och tillbaks också. Är väl knappast förbjudet med stora tankar som blir tömda på depåer här...........
Nu skenar ju priserna förvisso överallt men en skillnad på 5-6kr blir ju stora pengar på få resor.
Nu skenar ju priserna förvisso överallt men en skillnad på 5-6kr blir ju stora pengar på få resor.
dieseln är ju billigare i Finland än här...S Stefan1972 skrev:man kan säkert ge sig sjutton på att de utländska åkarna som kör i sverige regelbundet kör drivmedel fram och tillbaks också. Är väl knappast förbjudet med stora tankar som blir tömda på depåer här...........
Nu skenar ju priserna förvisso överallt men en skillnad på 5-6kr blir ju stora pengar på få resor.
Jag vet att några utländska åkerier har kört bränsle till sina bilar i Sverige, några har haft tankar med diesel i lasten... andra har kört med tankbilS Stefan1972 skrev:man kan säkert ge sig sjutton på att de utländska åkarna som kör i sverige regelbundet kör drivmedel fram och tillbaks också. Är väl knappast förbjudet med stora tankar som blir tömda på depåer här...........
Nu skenar ju priserna förvisso överallt men en skillnad på 5-6kr blir ju stora pengar på få resor.
Medlem
· Västernorrland
· 10 734 inlägg
det är nog fem kr till om en vecka ändå.........snart stannar sverige på riktigt. Då blir de utan wienerbröd på rosenbad. Då jäklar händer det nåt.
hur kan det skilja ca 6 kr emellan Danmark och Sverige gällande priset?
Jo just det... skatten.. det är skatten på detta som är problemet inte konflikten...
Det är regeringen som är det stora problemet... Som inte lägger en akut minskning av skatten med minst 5 kr per l..
Jo just det... skatten.. det är skatten på detta som är problemet inte konflikten...
Det är regeringen som är det stora problemet... Som inte lägger en akut minskning av skatten med minst 5 kr per l..
Det intressanta är ju att många har inställningen att de ska övergå till eldrift.
Detta är inte enkelt på lastbilssidan...
Laddstationer för lastbilar är få om det ens finns för "allmänt" bruk.
Hur är prisskillnaden på dieseldriven lastbil & eldriven?
Detta är inte enkelt på lastbilssidan...
Laddstationer för lastbilar är få om det ens finns för "allmänt" bruk.
Hur är prisskillnaden på dieseldriven lastbil & eldriven?
H
Hallerudsbo
Verktygstokig
· Värmland
· 3 083 inlägg
Hallerudsbo
Verktygstokig
- Värmland
- 3 083 inlägg
Maskintok skrev:
Reduktionsplikten är en stor del av skillnaden också.S Stefan1972 skrev:man kan säkert ge sig sjutton på att de utländska åkarna som kör i sverige regelbundet kör drivmedel fram och tillbaks också. Är väl knappast förbjudet med stora tankar som blir tömda på depåer här...........
Nu skenar ju priserna förvisso överallt men en skillnad på 5-6kr blir ju stora pengar på få resor.
Nej. Vill man få fart på produktion av alternativa bränslen kan man inte stänga av marknaden bara för att man känner för det. Då har man förlorat förtroendet och ingen satsar på den produktionen. Man behöver göra det man sagt.Maskintok skrev: