P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 863 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 863 inlägg
Har byggt en ram till växthuset i 45x195 mm tryckat. Alla bitar/sidor är lika långa +/- 1 mm men ända diffar det 2,5 cm på diagonalerna. Inte helt lätt att försöka "trycka till" den då det sitter rejäla vinkeljärn i hörnen. Hur mycket kan man anse är ok i diff ?
Det får ju inte vara för mycket fel för då blir det ju problem att passa in växthuset.
Det får ju inte vara för mycket fel för då blir det ju problem att passa in växthuset.
Växthuset är inte stabilt på det hållet. Så det funkar säkert.
är vinkeljärnen lodräta, dvs inte ligger uppe på regeln, så kan du väl trycka till så att det blir exakt. Ligger dom uppe på regeln så är det väl svårare. Utifrån att jag tror du har stående 45x95 reglar med vinkeljärn ”inne” i hörnen.
Bara en viss mängd våld som behövs. Bättre att fixa det innan du monterar växthuset.
Annars så får du släppa på några skruvar.
Bara en viss mängd våld som behövs. Bättre att fixa det innan du monterar växthuset.
Annars så får du släppa på några skruvar.
P
Peter_K
Medlem
· Stuvsta, Huddinge
· 2 863 inlägg
Peter_K
Medlem
- Stuvsta, Huddinge
- 2 863 inlägg
Jo det stämmer, stående 45x195 mm med kraftiga förstärkta vinkeljärn i innerhörnen. Jag gjöt fast en stolpsko nu ikväll så jag får lite mothåll ock kan testa att lossa några skruvar för att se om det går lättare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jaha, den satt inte fast.
Sätt ett spännband på det hållet den är störst medan du sätter fast den.
Sätt ett spännband på det hållet den är störst medan du sätter fast den.
Produkter som diskuteras: "spännband"
Spännband & remmar
Upptäck vårt sortiment av spännband och remmar, perfekt för att säkra last och utrustning under transport eller lagring. Vårt sortiment omfattar allt från lätta spännband för enklare uppgifter till tunga lastremmar för tyngre jobb.
Läs mer
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Varför tar nya batterier slut på 2-3 dagar Yale Doorman L3?
Teknik -
Bosch Avantixx torktumlare stannar efter 2-3 min
Vitvaror -
Illaluktande tjockare papp. (2-3 mm tjock) i yttervägg.
Byggmaterial & Byggteknik -
Fastighetsreglering av 2-3 ha mark
Bygglov -
Snabbast växande häck för zon 2-3?
Trädgård allmänt